Nekromanti Trobergs dummaste utmaning hittills!

Troberg

Sinister eater
Efter att ha sett hur kul alla (OK, en del i alla fall) tycker att det är att spoila filmer nedan, så kom jag på denna iden:

Kom på den värsta filmspoilern.

Jag behöver väl inte påpeka att hela tråden kan betraktas som om den hade spoilervarning?

Mitt bidrag:

Easy Rider
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Alla huvudpersonerna dör. </font></td></tr></table>

Storuggla

Champion
Ålrajt, då ska vi se...

Impostor
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Skurkarna har rätt </font></td></tr></table>

Bron över floden Kwai
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Brons sprängs </font></td></tr></table>

Chinatown
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Uuuh, gubben är äcklig, han har ju en dotter med sin dotter och urgh vad vidrig han är och han kommer ju undan med det också! Huga! </font></td></tr></table>

Eller missförstog jag med flit?

Storuggla, ser film som en snigel

Ackerfors

Alas, your rapids!
Nästan helt valfri kärlekskomedi...

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] De gifter sig i slutet </font></td></tr></table>

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Alla de uppenbara filmerna blev ju tagna i den andra tråden, så jag tar något ännu mer uppenbart innan alla andra gör det. Det är dessutom spoiler för en film som jag inte ens sett!

Titanic!

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Båten sjunker. Leo dör. Alla män i biosalongen somnar! </font></td></tr></table>

/tobias

Foggmock

Myrmidon
Fel.

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Båtfan sjunker, Leo sjunker, alla brudar börjar böla, alla män hånglar upp dem ordentligt, Leo kommer tillbaka, alla brudar bölar av lycka och hånglar upp männen, Leo fryser till en isbit och blir brutalt neddoppad i vattnet igen, alla brudar bölar, alla män hånglar upp dem, tanten pratar lite, alla män i salongen somnar </font></td></tr></table>

Ska det vara ju!

Troberg

Sinister eater
Ska vi ta uppenbara pseudospoilers så...

Pearl Harbour
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Japanerna attackerar. </font></td></tr></table>

Foggmock

Myrmidon
För att ge ett litet seriösare bidrag...

Star Wars episode 1:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Anakin vinner Podracet </font></td></tr></table>

The Watcher:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Keanu Reeves är mördaren och har fortfarande utstrålning som en tvåtumsplanka </font></td></tr></table>

The Gift:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Man får se Katie Holmes tuttar. Se till att kolla på den på DVD med paus- och zoomfunktioner. </font></td></tr></table>

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Okej, riktiga spoilers då!

The Crying Game
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Tjejen är en kille! </font></td></tr></table>

Murder on the Orient Express
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Alla är mördaren! </font></td></tr></table>

Pink Cadillac:
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Den enda roliga repliken fälls av tjejen riktad till en blottare och lyder: "Det ser ut som en penis, fast mindre!" Resten av filmen suger! </font></td></tr></table>

/tobias

Feliath

Swashbuckler
Super Evil Spoiler of Ultimate Doom

The Usual Suspects
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"]Killen som återberättar hela grejen för snuten är i själva verket Keyser Soze</font></td></tr></table>

Also, mer skämtsamt men sant ändå:

Örnnästet:
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"]Handlingen är obegriplig; alla som påstår att de begriper den ljuger</font></td></tr></table>

/Feliath - beat that, fuggahs :tekopp:

Foggmock

Myrmidon
Jag har! [ANT]

Ett par gånger på bio, den gick så pass länge att jag hann ta med två omgångar med flickvänner på den och utföra spoilern. Perfekt raggrulle, ungefär som Notting Hill.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Fler

Matrix
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Neo är den utvalde </font></td></tr></table>

Matrix Reloaded
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Trinity överlever </font></td></tr></table>

Matrix Revolutions
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Neo och Trinity dör </font></td></tr></table>

Braveheart
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] De har underkläder under kilten (hoppas jag) </font></td></tr></table>

A beautiful mind
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Russell Crowe är scizofren. </font></td></tr></table>

Harry Potter
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Harry överlever vad som än händer... </font></td></tr></table>

Askungen
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Hon tappar dojan... </font></td></tr></table>

Moulin Rouge
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Nicole Kidman dör </font></td></tr></table>

Fäbojäntan
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Det är en falukorv med... Har jag hört... </font></td></tr></table>

Nightowl

Champion
Inte film, men TV...

Vartenda avsnitt av Star Trek: The Original Series:
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Kirk har en affär med en blondin och Spock och Bones grälar! </font></td></tr></table>

Erik

Dofhjort

Veteran
Bästa tråden i år :)

Equilibrium (eller Cubic som den heter i Sverige):
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Christian Bale får känslor och piskar upp fascistledaren. No shit. </font></td></tr></table>

Cube:
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Bara den autistiske snubben tar sig ut. Och man får inte reda på ett skit. </font></td></tr></table>

Braveheart:
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Filmen suger. </font></td></tr></table>

Bibeln:
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Satan förlorar. </font></td></tr></table>

Dune:
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Paul byter namn till Ökenmus, och blir kejsare. </font></td></tr></table>

Fear and Loathing in Las Vegas:
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Dom knarkar skiten ur sig. </font></td></tr></table>

Chasing Amy:
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Alyssa blir straight och dejtar Holden. Det avslöjas att hon egentligen var bi hela tiden. Sen blir hon lesbisk igen och inga får varandra. Amy är Silent Bobs exflickvän. </font></td></tr></table>

The Wicker Man:
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Polisen blir uppbränd i slutet. Man får se Saruman i kvinnokläder. </font></td></tr></table>

Krille

Super Moderator
Alien:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Katten och tjejen överlever! </font></td></tr></table>

Får man tro Hellqvists flickvän så lär den här ha utförts på premiären i Stockholm.

Aliens:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Ljudet av ett ägg som öppnas finns i slutet efter eftertexterna. </font></td></tr></table>

Monty Python and the Quest for the Holy Grail

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Filmen tar slut innan det Sista Slaget. </font></td></tr></table>

1984:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Winston Smith älskar Storebror. </font></td></tr></table>

Dog Soldiers:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] There is no Spoon. </font></td></tr></table>

Nyckeln till Frihet:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Hammaren ligger i bibeln och affischen gömmer flykttunneln. Och kostymen är under fängelsekläderna. </font></td></tr></table>

Snatch:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Turkish och Tommy säljer diamanten til Doug. </font></td></tr></table>

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Det är arton timmar brus på en inspelning som borde vara i några sekunder. </font></td></tr></table>

Ladyhawke:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Det blir solförmörkelse. </font></td></tr></table>

Feuflux

omjonasson.se
SLUTA

Jag är för nyfiken för det här! :gremlaugh:

Nu ska jag bara utnyttja min superförmåga "förtränga minne" för att återställa mig. Imorgon kommer jag att ha glömt allt. :gremgrin:

<måttligt seriös>Det enda som egentligen satte sig var Matrix 3:an, fan. Tänk på annat! Tänk på annat!</måttligt seriös>

Foggmock

Myrmidon
Re: SLUTA

Du kan ju alltid glädja dig med att jag tutade i ett antal personer både till trean och tvåan att Morpheus skulle dö. :gremgrin: