Nu har jag varit mer noggrann med lagren och verkligen försökt att planera bilden. Jag är dock inte färdig, skuggor/ljus och detaljer ska fixas. Men vad tror ni hittills?
Shit. Skitsnyggt steg upp. Jag tror att snyggaste skubbkombination blir dels mer mättade mörkare nynaser av de som ska skuggas. Dels lite blålila i skuggorna för att få fram de varma ljuset.
Multiply på låg opacitet och flöde brukar vara din vän.
Schysst! Det är just det som är problemet, jag har inte orkat läsa på och gräva ned mig än. Tutorials är ofta väldigt torr läsning. ... Men nodvändigt och bra att göra om man vill lära sig nåt. Jag ska försöka ta mig i kragen.
Har kollat första länken nu. I don't get it... Förövrigt sitter jag i Ubuntu nu och kör Gimp för tillfället. Visst, samma lagerinställningar finns men tja... Gimp är ju ganska ju dassigt jämfört med PS.
Det är lungt. Även om du inte fattar de nu utan behöver en bunt mer egen erfarenhet hjälper det att ha en förklaring luddig och bara halvt i minnet i bakhuvudet.
Ser bra ut ,får lite seriekänsla när jag ser den (på det possetiva sättet förstås så det inte missupfattas som något negativt.) :]
Gillar färgkombinationerna hur det passar sig till varandra.
mutcho good :] 10/10
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.