Härom månaden (har inte tänkt på det mycket förens nu) när jag speltestade en tidigare version av Valhall så blev spelarna anfallna utav några jättar (rövare). Det intressanta var att vid minst 25 tillfällen (ingen överdrift) under stridens lopp så kallades rövarna för troll. Detta på grund av att det verkar vara inpräntat i spelarnas (särskilt ens) sinnen att om man anfalls av något stort, muskulöst och brutalt så är det ett troll. (Klockan var i och för sig runt 4 på natten, men ändå) Troll hade jag inte tänkt så mycket på innan det tillfället, men nu har jag börjat fundera... Jag kan ju inte bara dissa trollen –de är ju en stor del av den nordiska mytologin!
Det jag vill veta är hur just du skulle vilja se troll i Valhall! Stora biffiga berg av muskler, eller små listiga och giriga (som sysslar med bortbytande av barn och liknande)? Eller kanske olika sorter? Jag vill inte höra att jag borde bestämma själv utifrån vad som passar in bäst i världen, för det kommer att göra i slutändan ändå. Nu handlar det om vad du tycker. Något annat jag vill veta är om ni hört nåt coolt/häftigt/häpnadsväckande om troll, förslag på förmågor och allmänt trolliga saker (gärna med ett nordiskt tema).
Allmänt trolliga länkar välkomnas också varmt!
Det jag vill veta är hur just du skulle vilja se troll i Valhall! Stora biffiga berg av muskler, eller små listiga och giriga (som sysslar med bortbytande av barn och liknande)? Eller kanske olika sorter? Jag vill inte höra att jag borde bestämma själv utifrån vad som passar in bäst i världen, för det kommer att göra i slutändan ändå. Nu handlar det om vad du tycker. Något annat jag vill veta är om ni hört nåt coolt/häftigt/häpnadsväckande om troll, förslag på förmågor och allmänt trolliga saker (gärna med ett nordiskt tema).
Allmänt trolliga länkar välkomnas också varmt!