Nekromanti Troll?

Fahnen

Swordsman
Men va är det här! En moderator måste gripa in och stoppa detta satans verk.

Va ska Karsten säga :gremblush: :gremwink:

För mina tankar till en upphängd kobakdel och en rävsax modell stor.......

walium

Ganska töntig, faktiskt
Utmaning

Risken är tyvärr rätt stor att de som vill spela troll anser att rollspel är lika med att slå ihjäl flest fiender på minst tid. Troll är ju faktiskt veritabla mördarmaskiner.

Spelar man i en miljö där de flesta av rollpersonerna och spelledarpersonerna är tiraker så kan nog ett troll passa in någorlunda. Men i en grupp som består av alver, dvärgar och/eller människor är knappast ett troll särskilt välkommet.

Fahnen

Swordsman
Re: Utmaning

Man kan ju göra en ren trollgrupp som går runt och gör trolliga saker. Nån frakktrukh kan kanske oxå följa med. Om hela gruppen vill det, så det inte blir som i vår grupp då en vill spela Splatter-massker-med-orcher-och-zombies-i-grotta äventyr, det vill inte jag.

nicole

Warrior
Jag hade jättekul när vi spelade ADD "reverse dungeon" (vi var goblins allihop) och efter den erfarenheten tror jag att om man skall spela troll skall alla vara troll och under en kortare kampanj gå runt och fundera på hur troll fungerar. Ett ensamt troll i en kampanj med "högre" raser kommer nog mest fungera som dum och ful mördarmaskin

Johan K

Gammal & dryg
Visst, men...

Visst så kan man ju alltid speal ett trol. Men för min del så tror jag att det kan vra lite lätt svårspelat. Med tanke på att de kanske inte är SÅ poppulära ibland "vanligt" folk & fä....
Men testa kan man ju lltid göra, det har ju aldrig skadat nån !

Man Mountainman

Storsvagåret
Naturligtvis ska man få göra det. Därmed inte sagt att man *alltid* ska få göra det. Det hela beror såklart på kampanjen och dess utformning.

Alharra

Warrior
Dom är "dumma" oxå. Fast jag anser Skogstroll smartare en Grottroll.

Fördomar, fördomar. Det är det där 'grott' som gör det. Erkänn!

Pendragon

Swashbuckler
Re: Troll? [OT]

"Fatal" är nog en bra beskrivning på slut resultatet faktiskt...

Och nej... jag vågar inte ens kika i F.A.T.A.L igen för att kolla upp vad acp är... hu!

/Joel - har lärt sig sin läxa

Fahnen

Swordsman
Fördomar, fördomar. Det är det där 'grott' som gör det. Erkänn!
Det är så men vägrar erkänna :gremwink:

Nej, dum-elak tänkte jag på, inte dum-korkad.

Annars är skogvarelser väldigt dumma, alver är ett praktexempel på det :gremwink:

Håller med

Ett skogstroll i en kampanj där de flesta är Henéaalver skulle nog kunna vara riktigt trevligt.

Mvh Victor Palm...

...Som tror att alver och troll kommer bra överens.