Nekromanti Troll

BuD

Veteran
Kommer det någon bok om troll? jag vet att det finns i någon av böckerna i eon (har alla förutom sorgens brunn) men jag tycker att det står förlite om dom, jag vill veta mer om de fula stinkande stora trollen. JAG VILL HA EN BOK OM TROLL /images/icons/smile.gif

WolmerX

Warrior
Jag skulle inte tro att det kommer nån faktiskt..
Tycker att det står precis tillräckligt i M&V.

/WolmerX
Besök gärna min sida, den börjar få lite kött på bena nu.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Troll är ju knappast Mundanas mest komplicerade varelser och det är föga troligt att de får en egen modul. Å andra sidan så har ju Mundanas egna små rumpnissar, misslorna en egen modul på gång, visserligen bara på 16 sidor eller nåt, men ändå. Så helt omöjligt är det inte.

"Talk is cheap because supply exceeds demand"

Peter3

Veteran
Man borde prioritera troll utan dom har man ju inga skurkar som kan äta äventyrare och röva bort prinsessor

Belzambix

Warrior
Visst, vapenbroder, men jag tror att troll är mer eftertraktat än misslor i alla fall... tycker att neogames gör en miss där (eller så är det bara för att tjäna pengar) det gör aldeles för tunna böcker... varför inte baka in troll i misslor + lite om kraggbarbarer och så vidare!!
men vi vill ah OFFENSIV till n2 NUUUUUUU!!!!

Belzambix (www.naug.50megs.com)

Helmgast
Jag vill ha annat

Det finns massa andra moduler som är mycket viktigare. Neogames har ju planer till 2002, vilket iofs kommer bli 2003 när allt kommer till kritan. Därefter väntar (förhoppningsvis) Cirefalier, Västlandet, Riddare, Tjyvar, Thalamur, Barbarer och Monster & Varelser 2. De är alla mycket mer intressanta än troll. Så du får nog vänta till 2005 eller senare om du vill ha en bok om troll. Och så kanske gamla moduler tar slut och skall skrivas om, vilket innebär mer förseningar.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Morollan

Veteran
Man borde prioritera troll utan dom har man ju inga skurkar som kan äta äventyrare och röva bort prinsessor.

Skulle förvåna mig mycket om ett eller flera Troll skulle lyckas genomföra något så avancerat som att röva bort en prinsessa. Äta äventyrare kan de dock klara av ifall inte något intressantare dyker upp som tex en pinne eller nått.
Att göra en modul om dessa dumma men roliga rackare verkar aningens över ambitiöst. Nej se bara till att få ut Sjöfarare så är jag nöjd.

Morollan GyllenSkägg -De sju havens F.D Skräck

hatten

Swashbuckler
Re: Prinsessrövare..

Rövare... ( Mänskliga civilicerade brotslingar för att få pengar )
Rövare... ( Pyar eller Leram för att få pengar eller hämd )
Rövare... ( Tiraker civilicerade brotslingar för att få pengar )
Rövare... ( Mänskliga barbarer för att skryta hur mycket muskler de har och för att deras ledare ska få gifta sig )
Rövare... ( Tirakiska Barbarer frakk/Bazirik för att skryta hur mycket muskler de har och för att deras ledare ska få skoj med flickor )

Rövare... ( Alver henea alver för att kungens hugger ner för mycket skog har de tagit tessan till gisslan )
Sjörövare... ( Mänskliga civilicerade brotslingar för att få pengar )
Sjörövare... ( Tiraker civilicerade brotslingar för att få pengar )
Sjörövare... ( Alver Pyar för att få pengar )
Sjörövare... ( Mänskliga barbarer för att skryta hur mycket muskler de har och för att deras ledare ska få gifta sig )
Sjörövare... ( Tirakiska Barbarer frakk/Bazirik för att skryta hur mycket muskler de har och för att deras ledare ska få skoj med flickor )

Politiskmanöver... ( Fiende land kung kidnappar prinsessan för politik )
Politiskmanöver.. ( Alver Leram, Pyar, Thism, Sanarie för att få kungen att ändra åsikt )
Politiskmanöver... ( Dvärgar för att få kungen att ändra åsikt kanske lätta på dvärg skatten )
Politiskmanöver... ( Romantisk prins i fiende landet kidnapar prinsessan för att gifta sig med eller emot hennes och hennes och kanske hans faders vilja )
Politiskmanöver.. ( Köpmän kidnappar anonymt prinsessan för att lätta på ett handelsembargo eller för att stärka det )
Politiskmanöver.. ( Mr,Z kidnappar prinsessan för att Mr,X alias Dr Evil och Mini Me ska släppas fri från fängelset.)
Politiskmanöver... ( Kyrkan kidnappar prinsessan och tvingar henne att tillfälligt vara nunna om inte kungen fattar beslut som DOM gillar,, Detta scenario är specielt användbart om kyrkan är så mäktigt att kungen inte klarar sig utan deras stöd och kyrkan klarar sig utan kungens stöd för då kan inte kungen krossa dom med armen.. )
Politiksmanöver... ( Elak adelsman tänker gifta sig med prinsessan )

Monster vill ha lunch.. ( troll kidnappar för att äta tessa hjältar måste vara otroligt snabba för att hindra trollet )
Monster vill ha lunch.. ( Tessan sitter fast i en hevea drakes bo och det är fyllt av hungriga drakungar som vill äta hur länge ska tessan klara av att INTE bli lunch )
Monster vill ha lunch.. ( Tessan bärs bort av en jättespindel som tur var dränerar dom sina offer på blod och hon kan säkert överleva en vecka eller så men vars ÄR isterbuken ? )

Osv...

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>

Roblin

Warrior
Re: Troll å trolltyg

Skulle förvåna mig mycket om ett eller flera Troll skulle lyckas genomföra något så avancerat som att röva bort en prinsessa. Äta äventyrare kan de dock klara av ifall inte något intressantare dyker upp som tex en pinne eller nått.
Att göra en modul om dessa dumma men roliga rackare verkar aningens över ambitiöst. Nej se bara till att få ut Sjöfarare så är jag nöjd.

Nu kommer jag göra mig ovän med nästan alla här.

Men min åsikt om det där med prinsessbortrövande och äventyrarätande är att det bör skötas av olika folk, som Morollan så trevligt påpekar. Tiraker har i Eons värld samma roll som orcher i andra världar, eftersom det egentligen är samma sak. Men i Eon har de en klar fördel när man skall hitta på jävleskap med dem, de är någolunda civiliserade i Mundana.

Detta gör att de går att använda även som politiska ondingar, inte bara som "onda-personens-armé" eller något rövarband.

-roblin-

Nightowl

Champion
It's a dirty job but someone gotta do it...

Tja, de slipper ju Expressen, Hänt i Veckan och Svensk Damtidning å andra sidan...

Nightowl

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!

Rosen

Myrmidon
Re: It's a dirty job but someone gotta do it...

<I>Tja, de slipper ju Expressen, Hänt i Veckan och Svensk Damtidning å andra sidan...</I>

Vilket excellent uppslag för nutidsfantasy.  Hänt i Veckan har rövat bort prinsessan Madeleine och tänker tvinga henne att frispråkigt tala ut om hennes prospektiva pojkvänner. Madeleines enda hopp står nu till huliganen Conny från Klimpfjäll... (-:

--
Åke

Krille

Super Moderator
Re: It's a dirty job but someone gotta do it...

"Vilket excellent uppslag för nutidsfantasy.  Hänt i Veckan har rövat bort prinsessan Madeleine och tänker tvinga henne att frispråkigt tala ut om hennes prospektiva pojkvänner. Madeleines enda hopp står nu till huliganen Conny från Klimpfjäll... (-:"

Varför fick jag plötsligt kraftiga Svenil-vibbar? /images/icons/wink.gif

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Helmgast
Svenil är tråkigt... [nt]

ABCDEFGHIJKJLMNOPQRSTUVWXYZÅÄÖ

// Avatarex, som härmed har dubbats till riddare.