Nekromanti Trubbel med YouTube.

Johan K

Gammal & dryg
Hej på er!
Tänkte höra med er om ni har samma problem, som jag med Youtube...
T, ex, jag tänkte se en musikvideo på 5 min, redan efter halva tiden så stoppar yuotube att ladda filmen. Den står & harvar i ett X antal sekunder & sedan laddar lite & sedan stoppar igen.
Vet någon av er vad de beror på & har någon av er varit med om detta??

!Paxen

Swashbuckler
Johan K said:
Hej på er!
Tänkte höra med er om ni har samma problem, som jag med Youtube...
T, ex, jag tänkte se en musikvideo på 5 min, redan efter halva tiden så stoppar yuotube att ladda filmen. Den står & harvar i ett X antal sekunder & sedan laddar lite & sedan stoppar igen.
Vet någon av er vad de beror på & har någon av er varit med om detta??
Har samma problem, kör i chrome. Finns 2 saker som jag brukar göra för att snabba upp det. Rensa historiken och göra en refresh.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag har samma problem just nu. Ingen lösning dock =( Prövade både att rensa och refresha.

Äventyr

Världsbyggare
Samma problem. Trodde först det var min mobil, men fenomenet händer även när jag sitter vid datorn.

Storuggla

Champion
Inte för att vara en härmapa, men jag har fått samma problem de senaste dagarna. Med chrome. Jävligt irriterande.

Storuggla, varför inga ödlor

Max Raven

T12-kultist
Samma problem, med mobil, stationär dator (chrome och firefox) och laptop. Även med en annan stationär dator.

Tror youtube har något krångel just nu.

!Paxen

Swashbuckler
Rymdhamster said:
Jag har samma problem just nu. Ingen lösning dock =( Prövade både att rensa och refresha.
Skulle nog ha preciserat mig lite mer. Det hjälper lite, men jag måste göra om det efter någon dag. :gremfrown:

Det som är bra om man har mobil och använder youtube-appen är att man ställa in det så att den laddar ner ens subs när man har wifi kopplat.

Troberg

Sinister eater
Vilket operativsystem och vilken Flash-implementation?

Jag har sett liknande strul med Linux och Gnash.

Med Windows så får jag ibland att den vägrar spela, och då brukar det räcka med att avinstallera Flash, gå in manuellt och ta bort de rester av Flash som avinstalleringen inte tog bort, och sedan installera igen.

Feuflux

omjonasson.se
Snabbt framgooglat och inte testar (eftersom jag inte upplevt problemet)
Det här kanske hjälper?

Sen hittade jag också nån tråd om att din ISP kan strypa kopplingen till youtube så att det går långsamma, men det orkar jag inte gräva ner mig i.

anth

Vetefan
Felet är avhjälpt för mig nu.
Någon hade tydligen mailat Telia Kundservice och fått detta svar:
"Hej!
Tack för din förfrågan.
Vi har uppmärksammat ett fel med Google och Youtube och jobbar på att lösa det. Beräknad klartid är den 28/1. Jag ber om ursäkt för besväret som detta orsakar dig och hoppas att det snart fungerar bra igen!"

Lustigt nog har jag inte Telia... :gremsmile:

Fienden

Hero
anth said:
Felet är avhjälpt för mig nu.
Någon hade tydligen mailat Telia Kundservice och fått detta svar:
"Hej!
Tack för din förfrågan.
Vi har uppmärksammat ett fel med Google och Youtube och jobbar på att lösa det. Beräknad klartid är den 28/1. Jag ber om ursäkt för besväret som detta orsakar dig och hoppas att det snart fungerar bra igen!"

Lustigt nog har jag inte Telia... :gremsmile:
Seems legit.

Helt klart Telia som kan fixa det, med tanke på att min flickvän har samma problem. I Kanada.