Brödbane
Kristallkrönikör
Jag tyckte det kändes som att grejen att det inte skulle vara övernaturligt väldigt mycket är en efterhandskonstruktion.Däremot var jag helt OK med övernaturligheterna – eller rättare sagt, jag gillar att det faktiskt inte finns en enda grej, tror jag, som kräver övernaturligheter för att förklaras. Det går alldeles utmärkt att tänka sig att ingen ser några spöken alls, att det bara är självsuggestion och mentalsjukdom. Som villospår tycker jag det är utmärkt. Och så lämnas det öppet precis som i S01.
Hela grejen med tungan till exempel. Känns riktigt svagt att kvinnogänget skulle ha snott tungan (då det är både makabert och sabbade i mordutredningen på deras vän). Sen skulle de ju ha istället för att begrava den, lagt den i någons frys i skitmånga år utan någon egentlig plan tills dess att de av en slump upptäcker vilka mördarna var (som de inte heller aktivt sök efter) varpå de går och lägger den under en köksbänk lite random.
Och om de nu skulle gjort det och lagt all den tiden och kraften på att spara likdelar superlänge, varför inte göra en grej av det när det erkänner allt annat?