Trycka t-shirt, vilken metod ska jag använda?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
7,011
Jag funderar på att skapa en webshop för merch. Folk har frågat i ganska många år om jag säljer t-shirts, tygpåsar, etc, så jag tror att det finns åtminstone en hyfsad målgrupp. Inget att bli rik på, men skulle ändå kännas kul.

Jag är själv ganska petig när det gäller t-shirts, och då särskilt vad avser trycket. Nästan alla merch t-shirts jag köpt har ett tryck som är nästan som en ”plastsjok” vilket jag tycker är sjukt otrevligt. Särskilt t-shirts med stora tryck är osköna att ha på sig, de är stela och man blir alldeles svettig under trycket. Även små tryck, om än inte lika obehagliga att ha på sig, ger en tråkig känsla.

Jag har absolut ingen lust att sälja något jag inte själv vill ha på mig, så nu letar jag efter rätt sätt att göra det här på.

Jag har googlat lite, och om jag förstått det rätt bör det vara screentryck eller DTG (direct to garment) jag ska köra för att få bekväma tryck. Men jag kan ha missförstått detta, och om någon kan dela med sig av sina erfarenheter vore det otroligt uppskattat.

Jag vill att det ska vara print on demand, och att leverantören kan distribuera direkt till slutkonsument för jag har varken lust eller möjlighet att hantera lager eller utskick. Jag tar gärna mot rekommendationer (eller avrådan) från er som har erfarenhet av detta.

IMG_4933.jpeg
 
Top