Nekromanti TullCon 14-15 Sep: Rollspel i Sthlm

Lukas

Mannen i Gult
Zimith said:
Låter som ett enda stort indierum, eller fattar jag fel?
Det finns helt klart en viss sanning i det här.
Strukturen med Drop-in är ju direkt hämtad från indie-rummet. Men samtidigt så kommer det finnas mer traditionella spel att spela också.

//Lukas som kommer spelleda Onering

pjuppe

Veteran
Jag har funderat ett tag på att försöka ta mig till ett rollspelskonvent och det här låter ju nära och bra. Jag anmäler mig!

anth

Vetefan
Zimith said:
Låter som ett enda stort indierum, eller fattar jag fel?
Njä.
Jag har lovat att spelleda och jag tänker definitivt inte spelleda indie.

Vad jag ska spelleda har jag dock inte bestämt än ... kanske OSR, eller PF, eller CoC, eller GURPS,...

Möller

Hubert Hortlax
chryckan said:
Är inte 50 pers en pessimistisk satt siffra?
Hur menar du?

50 pers är vad lokalerna klarar. Lokalerna är i sin tur valda för att de är bra, billiga, och ger ett konvet i en storlek som vi känner att vi kan hantera.

Radioaktiv

Hero
Det bästa är förstås om att du tar med dig de spel du känner dig mest säker på, då lär spelandet bli som bäst.

Det sagt så har Fiasco väckt lite uppmärksamhet även utanför Indiekretsar iochmed Wil Wheatons TableTop, så det skulle jag gärna vilja marknadsföra lite med.
Okej. Hm. Fiasco skulle iof vara riktigt kul.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag kommer inte heller spelleda något indespel utan det blir trad! Däremot siktar jag på ett rätt kort tradäventyr för att passa in i "lunket" Två timmar max med mycket action är mitt mål.

Möller

Hubert Hortlax
TullCon 14-15 Sep: Anmälan öppen!

Nu öppnar anmälan till TullCon på allvar!

Du hittar den
här
Det är bara att följa instruktionerna och fylla i.

Hitintills bland har de anmälda flaggat för att de vill spelleda/demonstrera The One Ring, karaktärsdegenerering i Lorder och Lodisar, old-school D&D samt ett speltest av ett ännu inte helt offentliggjort spel. Mer kommer!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: TullCon 14-15 Sep: Anmälan öppen!

Jag kommer dyka upp och ta med mig en del indiespel.

Möller

Hubert Hortlax
Spelmakare på TullCon

Planeringen av TullCon rullar på och flera spelmakare har visat sig intresserade av att dyka upp för att sälja och spela sina spel.

Järnringen håller som bekant på att återupplivas som rollspelsproducent och deras Mattias Lilja kommer att spelleda ett eller två pass av Det förlovade landet, ett äventyr till Järnringens nya rollspel som tidigare dykt upp på konventet Nordsken.

Tomas Arfert från SagaGames dyker upp med sina spel Saga och Fantasy!.

Vår egna Mikael "krank" Bergström, tidigare med spel som More than Human och Null State kommer sannolikt att kunna provsspelleda sitt nya spel Rotsystem.

Anmälningen till konventet är fortsatt öppen och återfinns här.

Möller

Hubert Hortlax
Saknade deltagare

Är det någon som vet med sig att de betalat deltagaravgiften till TullCon men inte anmält sig?

Vi har nämligen två stycken betalningar noterade på vårt konto den 12e Augusti, men eftersom det varit helg kan betalningen skett tidigare. Dessa två betalningar kan vi inte matcha mot registret över anmälningar.

Om du är en eller båda av dessa personer som betalat så släng iväg ett meddelande till kontakt@tullcon.se.