Nekromanti Tunnelsvin...en harmlös nasse!!

Jag vet att jag tagit upp frågan förut men detta är inte nått jag kan släppa.
Det står tydligt att svinen kan växa och bli cirka 2 meter i mankhöjd och ibland upp till 3 meter i mankhöjd!!

Om ni bara blickar uppåt så skulle nassens rygg befinna sig någoinstans runt erat tak ( om ni inte bor i nån jävla lyxvilla /images/icons/smile.gif ). Dnna gigantiska gris har uttöver sin groteska storlek ett par 1 meter långa betar belägna i dess underkäke.

Nu för att bli alldeles regelriktig ska jag läsa upp en del fakta:

Tunnelsvinet har en FV på 9. Detta innebär att den har ca 50% chans att träffa sin motståndare. Om den nu skulle träffa skulle den med sin gigantiska kroppshydda åsamka sin motståndare 8 i skada ( medelvärdet ). Har motståndare en rustning sänks skadan ytterligare.

Detta räknas ut genom: Attacken 1t8 = 4 i medelvärde
Skadebonus 1t6 = 3,5 (avrundat till 4)
Sammanlagt blir detta en skada på 8!

Någon annan än jag som finner det komiskt att en nasse med denna storlek faktiskt i en attack kan anses harmlös...

Själv har jag modifierat djuret och jag hoppas att andra följer mitt exempel...

Hasse

Hero
"Själv har jag modifierat djuret och jag hoppas att andra följer mitt exempel..."

Vore trevligt att få se ditt exempel, gör det mycket lättare att följa oxå, om du nu inte tänkt dig att alla skall göra sina egna exempel./images/icons/grin.gif

Har bara ökat skadebonusen ( trots átt det då kanske inte fungerar tabellmässigt ) från 1t5 till 3t6

Funderar också på att ge den en annan attack i still med rammning. På så sätt skulle den kunna använda sin storlek, som i det här fallet blivit försummat.

Och sedan menar hag faktiskt att alla ska göra sina egna modifikationer. Alla kanske inte tycker som jag utan att svinets storlek kanske inte kan användas i strid på grund av de små benen....ja, jag vet inte men ni förstår vad jag menar.

Att alla ska anväda sig av det de tycker är korrekt och logiskt enligt dem...

Elendiar

Veteran
Jag håller med dig Sitor. Men jag skule hellre se en förminskining av besten än en höjning på egenskaperna. Jag tycker det finns alldeles för få, hur ska jag uttrycka mig, "freefrags". Egentligen är det väll bara skogstroll och försupna bonddrängar som är i ens karaktärs klass så att säga. Jorges är fullt av "huvudbossar" till äventyr men sådana kan man ju som SL lätt göra själv. Vad jag skulle vilja se är balanserade fiender, ilket jag nog får iom expertreglerna.

Runde Rolf

Swordsman
Expertreglerna [OT]

Ville bara säga att man nog inte ska hoppas för mycket på expertreglerna. De lär givetvis vara bra som allt annat (enligt mig) RiotMinds skapat. Däremot tro jag inte att de kommer jobba så mycket med att balansera varelserna i Jorges utan bara gör det möjligt att konvertera dem till eventuella nya regler. Eller nått.

ja sidan kommer sluta tjata god damnit!