Nekromanti Turistshop

Lindenius

Swashbuckler
Om WRNU var en sådan där toktråkig turistshop som säljer dalahästar, vikingar och T-shirts med fult tryck på – vilka sorts "jag-har-varit-i-rollspelslandet-och-köpt-massproducerade-inhemska-turistvaror-varor" tror ni skulle finnas? Vilka citat på t-shirtarna skulle finnas. Vilka prylar? Etc?

//erik. snaskar polkagris

Rickard

Urverk speldesign
T-shirttryck
"Jag har ordfightats med Krille"
"För OT för Storuggla"
"Grisodlare" (alternativt med något adjektiv framför som "stolt", "blyg" eller "evig")
"Det viktiga är att boken leker så mycket med interspecies-sex och kärlek över alla gränser."
"Om det här är en vampyr: »La lu lu le loo möh möh«, så är det här en varulv: »RAAAAAGH! Du är töntig, vampyr!«"
"Vader skulle med en enkel litet knäpp med fingrarna mosa Fantomen, sen skulle han pissa på hans rosa trikåer."
"Eller är magin så komplicerad att utlösa att man måste slakta en katt och sjunga E-Type-låtar baklänges för att få den att fungera?"
<-- Denna tryckt på ryggen
"Pax för att få Bajsätarens åsikter!"
"Vem vet? Kameli kanske hade kunnat uppfinna ett sätt att bota Aids om inte han hade haft oturen att bli kritiserad av en bunt inskränkta moderatorer på ett diktatoriskt forum."

Annars skulle jag kunna tänka mig någon person som ser sniken ut stå i en basar och sälja dogmaspel i pocketformat..

Muggar med forumsnamn.. Muggas vore ju klockrent att ha på en kopp.. :gremsmile: Sedan en liten förklaring varifrån forumsnamnet kommer..

/Han som tackar Arvidos, som hittade det sista citatet åt Han

<font size="1">[edit] Lade till ett citat från walium.</font size>

Netfeed

Swashbuckler
tshirt:
"skall vi rollspela? jag spelar häst och så rider du mig!"

//netfeed - som har lite långtråkigt

G

Guest

Guest
"Om det här är en vampyr: »La lu lu le loo möh möh«, så är det här en varulv: »RAAAAAGH! Du är töntig, vampyr!«"
Jo det är en klassiker, undrar om Arvidos (för det var väl han som klämde det?) tillåter att man trycker sig en sådan t-shirt :gremsmile:?

Dewil

Skrivbordsgeneral
"Cola byggde denna kropp"
"WRNU" med samma utformning som DKNY
"Min kompis gick in på www.rollspel.nu och allt jag fick var denna fula tröja."
Diverse t-tröjor med logotyper från gamla rollspel.

Dewil

Dewil

Skrivbordsgeneral
"WRNU" med samma utformning som DKNY

Hell, i'd pay for one of those...
Jag har två San Francisco-tröjor enligt den principen, fast det är Calvin Klein och Tommy Hilfiger som kopieras. En kompis köpte två tröjor i Calvin Klein-stilen fast med texten "SW Rebelwear" och "DV Imperialwear". :gremgrin:

Fåniga turisttröjor är helt OK så länge man tror sig veta att bara en handfull svenskar äger en likadan.

Dewil

G

Guest

Guest
Och jag har BMP istället för IBM på en svart blå t-shirt.

Bonuspoäng till den som kan gissa vad för film jag såg det i.

Johan K

Gammal & dryg
Humm, jag tror att jag skulle vilja att det stog på t-shirten:

"BRP bygde denna kropp"

"WRNU forever"

thark

Hero
[ QUOTE ]
"BRP bygde denna kropp"

[/ QUOTE ]

Ja! Det var ju verkligen skitbra! *gillar*

Ett annat förslag skulle då vara "XP byggde denna kropp". :)

Eksem

Champion
""BRP bygde denna kropp""

Det är utan tvekan det bästa du någonsin skrivit på WRNU överhuvudtaget, hahahahaha! En sån ska jag ha!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Årets julklapp

Vilka citat på t-shirtarna skulle finnas.
Jag vill ha t-shirtar med dogmaspel på. Hälften tryckt på framsidan och hälften på baksidan. Man kan dyka upp till spelmötet utan att ens ta med sig en papperslapp, det är bara att läsa reglerna på magen och ryggen och sedan spela. Tröja och rollspel i ett!

/tobias

Feuflux

omjonasson.se
Johan Ks BRP-tröja var otroligt rolig. :gremlaugh: Vink åt både karaktärsgenerering och skräpmatskultur, underbart. Gurgehs dogmatröja var en fin grej det med. Den enda tröidé jag kan komma på är en med texten "Min andra tröja är också svettig." varför nu det skulle vara roligt...

Fast ingetdera är ju wrnu-turistshoppingsjox egentligen utan rollspelsjox (och ännu ett plumpt skämt mot magicspelare på konvent). Mer wrnu således:

Actionfigurer av forumiter, komplett med infohäfte om beteenden och favoritvapen att trycka fast i händerna.

Tröja med Krille utklädd till sitarspelande indier och texten Guru.

2-metersstaty av Gardener poserande som gud. I trä.

Boken "100 bra inlägg".

Den populärare boken "999 djävligt usla inlägg att garva åt".

Trivial Pursuit med enbart rollspelsfrågor, en kategori om forumsträffar, en om forumiter, en om konvent osv...

Ordbok med viktiga termer och dess betydelse. Standardfjantasy, tabelltaliban, Rising-poser, ålfiske, fisktank och allt annat man måste veta vad det är för att smälta in här.

Serieböckerna om Härskarsiten, Sagan om de två tärningstorden och Sagan om Yassilus återkomst komplett med grymma/vackra teckningar och vansinnigt manus.

Med mera med mera. :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Om vi nu skulle vara semiseriösa för en kort stund (svårt jag vet :gremsmile:), hur skulle man då kunna bära sig åt för att göra alla era ideér till verklighet? Cafépress finns till exempel även om det känns onödigt krångligt att sätta upp en affär i USA för att sälja prylar i Sverige. Hade wrnu varit tvunget att registreras som någon slags bolag för att få hålla på med hanterandet av tröjor, muggar m.m?

Lindenius

Swashbuckler
Najs

Shit. Det var mycket bra idéer här. Om jag fixar dessa är jag snart multihundradär…
En fråga bara: hur ser en gudsposé ut?

//erik. undrar

Rygar

Veteran
Re: Najs

Tänk nånstans runt den gigantiska Zeusstatyn och valfria klassiska/hellinistiska grekiska skulpturer. Skvätt i lite egyptisk Osiris-staty så har du en ganska typisk gud.

Eller så letar du upp 2-meters-statyn i trä på Lenin och ser till att han har samma pose som den.

Bara två förslag...