Nekromanti Turok Han eller nått sånt

Jaggernaut

Hero
Jag antar att en del reagerar på överskriften, om det nu är någotsånär rättstavat, eftersom det kommer från Buffy the vampireslayer.

För er som inte följer serien så är Turok Han en vampyrers neandertalare. Den är primitivare men starkare och tåligare. Den har också ett väldans trevligt utseende.

Här kommer en länk till en bild på en sådan vampyr.

Det är en bit ned. Till höger om textstycket som börjar med:
Solen går ned og huset er omringet af The Firsts hjælpere.

Hursomhelst så tycker jag de är läbbigt mysiga och funderar på att införa dem i mitt Mundana och det är nu jag kommer till varför jag skriver detta. Som en del kanske vet så har jag för ett tag sedan lagt upp lite grejer om vampyrer här på forumet och jag vill höra lite åsikter om hur ni (de som är intresserad av ämnet, ja för tusan alla som överhuvudtaget har en åsikt om detta) tycker man ska binda eller inte binda ihop alltsammans.

Jag har inte bestämt själv ännu (orsaken till varför jag vill höra lite åsikter) men jag har funderat på lite olika alternativ.

1) Man gör som i Buffy att de är ett annat släkte som inte har något att göra med de andra vampyrerna

a) De finns ett antal sådana kvar sedan gångna tider (hur många är upp till var och en) och de kan inte utöka sitt antal.

b) De kan som bli mer som vanliga vampyrer. Dock så funderar jag på att de skapas av att offret dricker neandertalarvampyrens blod och så (som i en förmågan i tabell 'Vampyrers förmågor 2-2’ som jag lagt upp i den tråd som jag länkat till).

c) Det är bara vanliga vampyrer som neandertalarvampyrer kan förvandla till neandertalarvampyrer.

2) Det är vanliga vampyrer som kan få förmågan att förvandlas till dessa neandertalarvampyrer. Som en förmåga som man erhåller då man dricker en annan vampyrs blod är det jag funderat på i så fall.

3) En vampyr förvandlas till en sådan neandertalarvampyr då denne t.ex. dricker en annan vampyrs blod. Men förvandlingen är permanent, vampyren har ingen möjlighet att förvandla sig tillbaka till sin vanliga vampyrform.

Ja vilket av dessa alternativ tycker ni passar bäst eller så har ni kanske något eget förslag?

Jaggernaut som blev gravt besviken på torsdagens avsnitt av Buffy, det är fult att luras sådär :gremmad:

DarkMystic

Swordsman
Allt var rätt häftigt men jag röstar på 1 a för om det kan bli fler så har de ju gudinnan i skallen och hon är sjukt jobbig.

Jag vet för jag har spelat en ball LamiaNekromantiker som vägrade lyssna på gudinnan och blev galen och fick ännu fler röster i skallen...

/DarkMystic behöver era röster så rösta på Game-nizterna det enda Eongillande partiet!

Rygar

Veteran
1 a

För de är bara _så_ coolt med ett folk som inte kan bli fler och så.. yeah

men, mitt förslag skulle vara att enda sättet att bli en neandertalarvampyr är att dricka dennes blod. Visst, då blir man en neandertalarvampyr själv med den man drack blodet av dör på fläcken, då är det omöjligt för dem att bli fler men de är inte lika dödsdömda.. på nått sätt

En dålig idé är att göra dem till upplevlade vamp..lamior á la 1 c, 2 och 3....

Bara min åsikt :gremgrin:

lijat

Swordsman
men i så fall borde flera kunna dela på en så att det finns en lite chans att bli fler i alla fall

Rygar

Veteran
njae.. själva grejjen är att de inte blir fler.. en uråldrig, utdöende ras, mäktig men inte i stånd att klara förluster..

då slipper man dessutom problemet med varför de helt enkelt inte tagit över mundana redan, de är rädda att dö helt enkelt..

Jaggernaut

Hero
njae.. själva grejjen är att de inte blir fler.. en uråldrig, utdöende ras, mäktig men inte i stånd att klara förluster

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Lite som helmgastar det där med att de inte kan bli fler förutom att de är inte är lika stark men fler och att de inte är uråldriga :gremlaugh: </font></td></tr></table>

Hela grejen är ju att de är mäktigare men primitivare (tycker jag förutom deras helläckra utseende :gremtongue:) så den som dricker en neandertalarvampyrs blod för att själv bli en sådan (neandertalarvamoyren dör dock) borde i så fall bli lite som vampyrerna att i Buffy (de vanliga) att de tappar sin själv och blir genomelaka och sådant, för att kunna förklara varför de helt plötsligt blev primitivare.

Jaggernaut

Hero
Allt var rätt häftigt men jag röstar på 1 a för om det kan bli fler så har de ju gudinnan i skallen och hon är sjukt jobbig.

Hon hade jag inte ens tänkt på men vad säger att de inte har gudinnan i skallen om de inte kan bli fler?

DarkMystic

Swordsman
Det vore bara löjligt om dem var någon sorts av uber vampyrer som inte behöver gudinnan för at bli fler eller hur? Personligen tycker jag det vore coolare med uråldriga lamialiknade monster som slåss för sin överlevnad. Och kanske hämnas på människorna som dräper dem en efter en...

/DarkMystic glöm inte att rösta på honom!