Quadrante
Grisbonde
Märkte att jag inte klargjort hur ett eget system hanterade turordning och de siffror som jag använde i det. Till skillnad från hur det blivit vanligt nu, där en hög siffra är en fördel (när jag istället bara räknade upp i vilken ordning man agerade (lägre siffra kommer före högre) fick mig att komma ihåg att jag borde fråga er hur ni ser på turordning och vad man kan ha dem till, hur ni löst det och om där finns några kluriga metoder som ni gillar.
Kan säga att man nästan väljer sin turordning i mitt senaste experiment, men att det följer ett givet mänster (sekvens). Dessutom så är turordning sekundärt och handlar mer om andra händelser än försvar/anfall, som istället främst regleras av ”vem som slog bäst”. Just för att komma ifrån jag slår skada, du slår skada.
Kan säga att man nästan väljer sin turordning i mitt senaste experiment, men att det följer ett givet mänster (sekvens). Dessutom så är turordning sekundärt och handlar mer om andra händelser än försvar/anfall, som istället främst regleras av ”vem som slog bäst”. Just för att komma ifrån jag slår skada, du slår skada.