glittersnus
Veteran
ett exempel på mitt turordningssystem...:
RPn (klas) har 12 i smidighet. den fula grisen som han vill fajtas me har 7 i smi. båda slår 1T6 (klas fick 4 och grisen fick 5) så lägger man till resultatet på smidigheten så har man turordningsvärdet. den som har högst börjAR, näst högs kommer sen osv. Sen om man e skadad så sänks det. om tex klas sparkar grisen på örat så han förlorar 4 "HP" så får han -4 i turordningen tills d läks. detta gör att en skadad gris / snubbe inte e lika snabb i reaktionerna som en gris / snubbe i topptrim... va tyX? finns det redan?nått som e fel? ps. grisen hette alfons så slipper ni slösa ett inlägg på att fråga d!
RPn (klas) har 12 i smidighet. den fula grisen som han vill fajtas me har 7 i smi. båda slår 1T6 (klas fick 4 och grisen fick 5) så lägger man till resultatet på smidigheten så har man turordningsvärdet. den som har högst börjAR, näst högs kommer sen osv. Sen om man e skadad så sänks det. om tex klas sparkar grisen på örat så han förlorar 4 "HP" så får han -4 i turordningen tills d läks. detta gör att en skadad gris / snubbe inte e lika snabb i reaktionerna som en gris / snubbe i topptrim... va tyX? finns det redan?nått som e fel? ps. grisen hette alfons så slipper ni slösa ett inlägg på att fråga d!