Nekromanti Två år av Fenix - era favoriter?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hej!

Som Dante sa är Fenix uppe i två års utgivning! Knasigt, men kul som fan.

För att ära Fenix tycker jag att vi listar våra favoriter i tidningarna som varit!

Favoritartikel: Levande vapen till d20 (jaja, jag är jävligt nöjd med den)
Favoritäventyr: I stormens öga (ja, för att jag inte kommer ihåg vilka andra äventyr som varit med)
FavoritBirger: Birger Barbaren i Dungeon of Doom! (såklaaaaart!)
Favoritomslag: Skurknumret! Med alla skurkar på omslaget! Nummer 2, 2005 alltså.
Favoritartikel 2: Auberond! Rockar hårt med coola bilder!

/M

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Favoritartikel: Svärdets själ
Favoritartikel 2: Palavers spektakel
Favoritomslag: 4/04 av Patrik Norman
Favoritäventyr: Den mumlande mördaren
Favorit-Birger: Birger Barbaren ballar ur

/tobias

Eksem

Champion
Favoritartikel: Skuggor över Rom
På typ en sida (eller var det mindre?) presenteras en av de bästa spelvärldar jag läst.
Bubblare: Svärdets själ - Legendariska vapen till d20, Markis du Mirou, Varför spelar vi?

Favoritäventyr: Fällor
Tja, det är lite bättre än något av de andra äventyren. Fast det hade behövt dubbelt så många sidor egentligen.

Favoritomslag: Nr 2 2004, skräcknumret

Hjalle

Swashbuckler
Okej, av de nummer jag har så;
Favoritartikel: En landsbydsgangster till Svenil Rollspelet, för att jag läste dn och tyckte att den var rätt cool och brutalt rolig! :gremsmirk: Sen var Actionäventyrsgeneratorn, Roller vid spelbordet (för att sånt tycker jag är roligt) och Kamorfartikeln (för att det behandlade ett ämne som jag tycker är brutalt spännande) var mysiga. Ganska enkla artiklar, varav några bara var halvt seriösa och alla utom den sista tämligen simpla.
Favoritäventyr: I stormens öga. Därför.
FavoritBirger: Birger Barbaren och De Sju Dvärgarna var rätt skoj. Och Birger Barbaren och Sirenernas Sång till och med roligt... (-:
Favoritomslag: Senaste. För det är rollspeligt.

-Hjalle... Balle Lingonskalle (fyndigt va?).

DODswe4

Hero
Jag säger bara: Birger barbaren äger, allt annar är iof också bra, fast det krävs lite mer koncentration för att läsa

EchonCique

Hero
Auberond (nummer 2005-05)

Det är enda skälet till att jag köpt tidningen, då jag inte spelar eller tänkt tanken att börja spela ett endaste svenskt rollspel. Sedan skummade jag artikeln kring Auberrond hemma hos Ymir häromsistens och slog till när jag såg tidningen inne hos Golem under BSK.

Gillar den artikeln skarpt. Allt kring de svenska rollspelen i övrigt är helt ointressant för mig och då är det inte så mycket kvar. Saknar dock artikeln om levande svärd, så den tidningen får jag antagligen gå ut och köpa också just för den artikeln. :gremsmile:.

Rosen

Myrmidon
Re: Auberond (nummer 2005-05)

I inlägget:
jag inte spelar eller tänkt tanken att börja spela ett endaste svenskt rollspel.

I profil-texten i marginalen:
Söker spelare: En spelare till M:UA sökes.

Söker en spelare så att du inte ska behöva lira det själv, eller vad? (-:

--
Åke

Rosen

Myrmidon
Jag säger bara: Birger barbaren äger,

Tackar!
... Jag menar, JAAja, men vilken är din favorit vajufrågan. (-;

--
Åke, vars egen favvostripp alltid ingår i den senaste batchen och följaktligen inte är publicerad än.

DODswe4

Hero
Va ska jag säga vilken ajg tycker ä bäst? det gåt ju inte det är ju så många som är bra. Fast det var nån för några nummer sen (ganska många trot jag) där han gömde yxan under höftskynket den var rolig :gremlaugh:

EchonCique

Hero
Njae [ot]

Den är inte helt korrekt, då vi inte spelar M:UA längre. Sedan dess har vi spelat Vampire: The Masquerade och Warhammer Roleplaying Game och har en massa spel i rockärmen som vi vill spela. Inget av dem på svenska. (Nej Rickard, Eon är inte ett alternativ.)