Nekromanti två frågor

Bullowar

Veteran
1. jag har gjort en ganska kraftig besvärjesle som kräver 6 nekrotropiska filament... är det något som säger att man inte kan alstra 6 ataxatropiska filament i stället (t.ex) och sedan transformera allt utan förlust till nekrotropi.. det borde ju bli mycket lättare... enda nackdelarna är ju att det tar en halv runda längre och att man måste slå mot transformera med Ob4T6... men om man jämför med att ha med sig 300 kg kadaver är det ju inte så mycket....

2. jag skulle vilja ha med lite animeringar av vandöda i mitt nästa äventyr, men jag har ju inte demoner & vandöda (den finns väl inte ens än?)... är det nån som vet om man kan hitta lite grundläggande uppgifter om hur detta funkar på nätet, som jag kan använda tills jag inskaffat modulen..

If sex is like a pain in the ass, you're doing it wrong

Drakvrede

Swordsman
1. Jupp, det går alldeles utmärkt att använda transformering istället för en skitjobbig alstring, ifall du bara formaliserar besvärjelsen på det sättet. Akta dig dock för att fumla om du alstrar sex filament ataxatropi. Det kan bli... jobbigt, minst ut sagt!

2. Du kan ju ta lite tips från t.ex. Drakar & Demoner, eller liknande spel om du vill ha med odöda i ditt äventyr. Eftersom Neogames inte fått ut sin Vandöda-modul än (vilken skräll!) så får man ju söka sig till andra källor. D&D är ett bra exempel, men det finns ju naturligtvis andra källor att titta på.

Drakvrede

"Mother nature is a bitch!" - Murphys lagar

P|uT0NiUm

Swashbuckler
1: Jag skulle rekommendera nomotropi eller pneumotropi för en magnitud-sexare. Helst nomotropi, det är lättare. Eller så kan du vara lite händig och damma av kongeleringsprocessen som står och samlar damm i bokhyllan... /images/icons/smile.gif

2: Ett tips för vandöda är att köra med att de bara tar trauma, brytrisk och amputationsrisk. Ingen smärta, utmattning, blödning, blodförlust och inga infektioner. Dessutom kan du köra på att de är extremt dåliga på att slåss (RÖR/2) om du inte använder dig av processen Nekromantisk Drill. Jag har själv just postat en fråga om hur det går till att reanimera vandöda, eventuella svar på den posten kan säkert hjälpa dig. Mer än så kan jag nog inte hjälpa till med just den frågan, tyvärr.

En matlagande zombie...

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red> | <A HREF="http://home.bip.net/ananas/Index.html" target="_new">http://home.bip.net/ananas/Index.html</A>

Drakvrede

Swordsman
De bästa odöda (eller vandöda, tanken är ju trots allt densamma) som jag själv har stött på finns inte i ett fantasyrollspel, utan det är Kults odöda. Dessa varelser tycker jag bäst fångar vandödhetens poäng: dessa varelser är döda!

Så hur dödar man något som redan dött? I Kult är en odöd endast möjlig att permanent förgöra genom att bränna den till aska! Det tycker jag känns rimligast, faktiskt. I Eon skulle ju detta kunna simuleras genom att en vandöd inte behöver slå döds- eller chockslag, men ändå drabbas av alla negativa effekter av trauma (men inte smärta eller utmattning!), eftersom man trots allt ändå kan hugga dem i bitar. Däremot drabbas de naturligtvis inte av blödning, syrebrist, gifter eller liknande, utan endast sådant som åstadkommer direkt fysisk trauma kan skada en vandöd. Summan av detta är att en vandöd sålunda kan mer eller mindre slås i bitar, men den kan knappast dödas annat än med att bränna den till aska. Det tycker i alla fall jag borde fungera ganska bra.

Vill du veta exakt hur van/odöda fungerar i Kult bör du naturligtvis slå upp the undead i det rollspelet. Det kan ge en hel del bra tips när det gäller odödhet, tror jag. :)

Drakvrede

Belzambix

Warrior
mm... jag har läst de ära Drakväktarna och det... i dom finns det väll med några vandöda?? om inte jag minns fel... och dom är minst sakt mäktiga... mycket bättre än i DoD

kanske minns fel(?!)

Axmir klan Ghor den kraftige (www.naug.50megs.com)

Drakvrede

Swordsman
Inte läst Drakväktarna, så jag vet faktiskt inte. Men jag röstar ändå för Kults odöda, åtminstone då det gäller zombies. Dessa kallas the living dead i Kult, och ja, de påminner en hel del om the living dead i filmen Return of the living dead, bortsett från att de inte äter hjärnor. Men annars har de ungefär samma egenskaper. Så ni slipper höra det klassiska "braaaiiinssss".. ;-)

Drakvrede

Big Marco

Läskig
Re: Helmgastar

Det står faktiskt en hel del om dessa fruktansvärda otyg i L&H.

*MOHAHAHAHAHAHAHAHA*

Ett kort, fragmentariskt utdrag från Helm för ett sekel sedan följer;

<I>"...den mörka natten lystes plötsligt upp av ett rödaktigt sken. Det var som om själva himlen hade färgats röd. Sedan såg jag människorna. Hundratals människor som med vansinnet lysande ur ögonen flydde längs den annars så lugna gatan utanför. De skrek. Ett hjärtskärande skrik som om deras kroppar slets itu inifrån. Jag slöt mina ögon och höll händerna för öronen, för jag kunde inte förmå mig att lyssna till detta fruktansvärda ljud. Hur länge jag stod så vet jag inte, men jag öppnade ögonen när jag kände hur golvet vibrerade under mina fötter. Vibrationerna övergick till skakningar, och glas, krus, kannor och ljuskronor började falla ned från sina hyllor i butiken. Det syntes inte längre några människor på gatan, så jag gick ut. Jag kunde då se hur husen, de kraftiga stenhusen, började falla samman! Fasaderna splittrades som glas och föll ned över gatan. För att inte bli krossad sprang jag upp längs gatan. Jag kom snart till torget, och sprang fram till fontänen för att svalka mig och bli fri från den stank av förruttnelse och infekterade sår som omgav allt. Till min fasa såg jag att det inte längre var vatten som porlade i fontänen. Det var tjockt mörkt blod som sakta sipprade fram. I fontänen låg döda människor, endast till hälften synliga i det tjocka blodet. Min mage vände sig och jag stapplade bakåt. Då reste sig de döda..." </I>

-Marco Behrmann