<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Jag ser inte vad jag skulle få ut av att pröva på dessa manövrar med två kvastar. <p><hr></blockquote><p>Motion, blåmärken, friskluft, skoj, utlopp för aggresivitet, armstyrka, prova på hur det kan vara i verkligheten, chans att slå en kompis utan att ni blir ovänner.. många olika orsaker få som är bra men skoj är det....
Fast jag rekomenderar att du gör om det till boffersvärd först mindre blåmärken och mindre fysisk smärta..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>För det första kan jag inte fäktas för fem öre och skulle så klart inte klara av att uföra en så svår fäktmanöver. Uppenbarligen är inte heller du tillräckligt duktig för att klara av dessa manövrar men vad får vi ut av detta? Ingenting!!<p><hr></blockquote><p>Exakt men du får ut motion skoj och frisk luft.
Dessutom vem säger att JAG inte klarar av det ? jag bara sa att jag inte klarade av det DÅ.. ( och troligen inte NU heller ) men uj va jag var bra på att röja sly med manchette i stugan två stycken Jag i mitten vifta vilt samtidigt som jag högg ner björksly på var sin sida av kroppen. ( lärde mig alldrig knepet att FÄKTAS bara att HUGGA med två vapen samtidigt )
Men det tog lång tid att lära sig och är faktist MER ansträngande än att använda EN och byta hand då och då.
Dessutom kräver två vapen MER koncentration än ETT vapen den perfekta mellan tinget är faktist en träpåk alla robin hodd håll den centralt och du kan slå sticka och parera två motståndare samtidigt utan att dom kan bryta din försvar, Genom att variera vilken sida du annfaller med så kan du slå emot huvudet och om slaget missar eller parerar kan då ändå rädda attacken genom att slå emot benen.
Två vapen ÄR svårare, mer ansträngade fysiskt och mentalt för användaren så rekomenderat är 1 vapen 1 sköld eller en stridsspjut. ( närstrids stick vapen)
Nu mera använder jag Lie när jag röjer björksly Eller motorsåg.. *brumm* lien ÄR roligare någon gång när jag använder den ska jag hämta min svarta mantel med kåpa *ler* jeep...
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Här pratar vi om proffesionella krigare och vapenmästare som dessutom ofta efter något äventyr kallas hjältar varför skulle inte dessa häftiga rollpersoner klara av att utföra dom fräcka svärdskonster som man kan se på film?<p><hr></blockquote><p>Av flera orsaker klarar de inte av det....
HUR mycket hjältar de än är så kommer de inte klara av det fören de har blivit så skickliga att de kan utvecklat strids knep eller strids tekniken att använda två svärd samtidigt och sedan träna in dom så att de kan dom reflexmässigt automatiskt.
Alternativt kan de hitta en LÄRARE som kan träna dom på dessa metoder.
Det är svårt och om man inte amdidexiös måste varje manöver då man kobinerar två vapen samtidigt tränas in så att den kan utföras automatisk.
TVÅ vapen ÄR väldigt opraktist..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>När vi i min spelgrupp rollspelar en strid så vill vi att det ska vara så fräckt som möjligt, de tuffa manövrar som man kan se på film går med andra ord före att det ska vara 100% realistiskt.
Morollan GyllenSkägg -De sju havens F.D Skräck
<p><hr></blockquote><p>Spelar du på så sätt så okej då inga problem ge dom 4 svärd coh fäkta på skaman spela teatrisk så strunta i de reglerna som står i vägen och kör på... Du är fri att använda eller strunta i valfri av Eon regelboken regler det står så i boken.
<A HREF="
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>