Nekromanti Två skisser

solvebring

Superhero
Tja, två nya skisser. Min nya skissbok är dock av storleken A3 och därav kan jag inte scanna bilderna. Har helt enkelt varit tvungen att knäppa lite med digitalkameran. Tja, och med en dålig kamera och en dålig fotograf blir det inte det bästa. Dessutom är Gimp knappast ultimat för att återställa ljus, kontraster etc. Med andra ord stämmer det inte riktigt. Ni får ta det som det är...

Attachments

Möller

Hubert Hortlax
Och du kan inte delscanna bilderna och klistra ihop dem i datorn?

Sen så kändes kragen i bild 2 lite konstig. Det ser ut som om den fastnat under käkbenet istället för att ligga ovanför. Det ser helt enkelt ut som om högra sidan (i bild) är längre, mindre, än den vänstra. Kanske medvetet, men jag tyckte som sagt att det kändes lite skumt.

Annars gillar jag bilderna. Hatten är riktigt snyggt skuggad!

solvebring

Superhero
Tja, skissboken är en stor inbunden bok och det skulle kännas lite småsurt att börja skära i den.

en så kändes kragen i bild 2 lite konstig. Det ser ut som om den fastnat under käkbenet istället för att ligga ovanför.
Åh, det har du rätt i. Helt klart ett misstag.

Det ser helt enkelt ut som om högra sidan (i bild) är längre, mindre, än den vänstra. Kanske medvetet, men jag tyckte som sagt att det kändes lite skumt.
Ja, jag lekte lite med perspektivet där för att då den axeln att kännas närmare. Det blev lite skumt. :gremtongue: Följde inte upp det med resten så det blev lite småfult med andra ord.

Annars gillar jag bilderna. Hatten är riktigt snyggt skuggad!
Tackar, tackar! :gremsmile:

android_iv

Warrior
solvebring said:
möller said:
Tja, skissboken är en stor inbunden bok och det skulle kännas lite småsurt att börja skära i den.
Jag tror möller menade att du kunde scanna sidan i två omgångar och sedan klippa ihop det i datorn. Inget skärande i boken behövs, bilder får gärna en lite konstig skarv när man scannar i två omgångar. Går att putsa över med lite photoshop.

I övrigt: Stiliga bilder, bra skuggningar! Och anatomi, jag borde öva mer kroki för att få in det där.

Möller

Hubert Hortlax
Ja, det var typ det jag menade. Fast jag missade att solve ritade i en bok, jag trodde det var lösa A3-ark helt enkelt.

solvebring

Superhero
Jag tror möller menade att du kunde scanna sidan i två omgångar och sedan klippa ihop det i datorn. Inget skärande i boken behövs, bilder får gärna en lite konstig skarv när man scannar i två omgångar. Går att putsa över med lite photoshop.
Jojo, det förstod jag med helt och fullt. :gremsmile: Dock måste jag skära eller klippa ut sidan ur skissboken först eftersom det är ett stort helvete med hårdpärm som blir lite knepig att försöka tvinga dit.

I övrigt: Stiliga bilder, bra skuggningar! Och anatomi, jag borde öva mer kroki för att få in det där.
Tackar, tackar. :gremsmile:

Dark Lotus

Warrior
Gillar dom här två bilderna ,får lite rollspels känsla av "mutant" av det hela när jag ser dom ,kan det stämma måhända eller är det bara fritt skappande ur fantasin? :]

solvebring

Superhero
Tackar ödmjukast för responsen!

kan det stämma måhända eller är det bara fritt skappande ur fantasin?
Revolvermannen/cowboyen kommer sig av att jag påbörjat Stephen King's The Dark Tower-serie, den andra kommer sig av... Tja, jag gillar steampunk, cyberpunk och dylika rätt hårt vad det kommer till bildkonst och visuell inspiration så det bara blev så.

Det finns lite mer som jag gjort, dock möjligen inte riktigt av sådan typ, på min deviant.