Nekromanti Två småsaker

Troberg

Sinister eater
Nummer ett: Jag skulle gilla om det längst ner i trådlistan under 'visa trådar' fanns ett alternativ 'Trådar med olästa inlägg'. Om denna inställning dessutom lagrades som default på användarbasis hade det varit jättekanontoppenbra.

Nummer två: När man ska göra ett inlägg/msg och glömmer ett fält så får man ett meddelande om detta. Backar man tillbaka så är all text man skrivit borta. Eftersom jag är fruktansvärt lat så tycker jag det är jobbigt. Mitt förslag är att man skickar upp editeringsfönstret igen, med de data man trots allt fyllt i och en text högst upp som säger till att alla obligatoriska fält inte är ifyllda.

Eftersom jag inte vet vilken tillgång man har till källkod i forumsystemet så vet jag inte om det skulle vara stora saker att fixa, men de skulle i alla fall eliminera några irritationsmoment.

Vindhand

Myrmidon
Eftersom jag inte vet vilken tillgång man har till källkod i forumsystemet

Eftersom det är PHP så är det ju i princip källkod man har :gremsmile:

Quan'talis

Swashbuckler
Och en ännu mindre sak

Om man tar sig fram till ett inlägg på något annat sätt än genom att först öppna forumet och sedan inlägget råkar man ut för ett litet (egentligen minimalt) problem.

Alltså, om man läser ett inlägg till exempel genom att trycka på "senaste inlägg" bredvid forumets namn på huvudsidan (som jag brukar göra om det bara är ett nytt inlägg på ett forum) eller genom att gå via "inloggade"-sidan (som jag brukar göra om jag råkat se att någon läser ett inlägg som jag tycker verkar intressant) så ändras inte markeringen på huvudsidan eller bredvid originalinlägget i tråden. Däremot slutar nog mappen vara röd, så någonstans registreras det tydligen att man läst det.

-JPS-

Troberg

Sinister eater
Eftersom det är PHP så är det ju i princip källkod man har
Aha, ytterligare en anledning för mig att hålla mig till min egen webserver. Där är sådant skyddat.

Skuggvarg

Hero
Terrorism

Angående förslag två:
Det är ju ren TERROR att ens jättebästa inlägg inte finns kvar, när man backar tillbaka för att skriva dit en rubrik, som man först glömde. Horribelt!

/Skuggvarg

Krille

Super Moderator
"Nummer två: När man ska göra ett inlägg/msg och glömmer ett fält så får man ett meddelande om detta. Backar man tillbaka så är all text man skrivit borta."

Skaffa en vettig webbläsare som behåller formulärdata när man skuttar omkring i historyn.

Troberg

Sinister eater
Re: Terrorism

Det är ju ren TERROR att ens jättebästa inlägg inte finns kvar, när man backar tillbaka för att skriva dit en rubrik, som man först glömde. Horribelt
Jepp, speciellt som i de fall jag råkat ut för det när det är inlägg på sådär fem A4.

Troberg

Sinister eater
Skaffa en vettig webbläsare som behåller formulärdata när man skuttar omkring i historyn.
Tyvärr har jag inte den möjligheten, eftersom Bill Gates i sin outgrundlighet bestämt att jag måste ha IE6 för att kunna köra Visual Studio.Net, och i IE6 har man av säkerhetsskäl tagit bort den funktionen.

Jag kör iofs också Opera, men har tidigare haft problem att få forumet att funka bra där. Har inte testat på ett tag, kanske är värt ett försök.

Insignia

Swashbuckler

Just därför kopierar jag alltid mitt inlägg innan jag går vidare. På så sätt kan man mycket enkelt gå tillbaka och klistra in om något blivit fel.

Troberg

Sinister eater

Just därför kopierar jag alltid mitt inlägg innan jag går vidare. På så sätt kan man mycket enkelt gå tillbaka och klistra in om något blivit fel.
Jag också, men ibland glömmer jag, och det brukar vara precis de gånger det går fel...

Gardener

Champion
Det ska inte vara några problem att använda Opera iom forumuppgraderingen. Buggen med formulärhanteringen i perl-versionen finns helt enkelt inte i php-versionen.

Troberg

Sinister eater
Det ska inte vara några problem att använda Opera iom forumuppgraderingen. Buggen med formulärhanteringen i perl-versionen finns helt enkelt inte i php-versionen.
OK, då ska jag testa den. MDI-utseendet passar mycket bättre för forumsläsning.

walium

Ganska töntig, faktiskt

Så smart kan du ju inte vara! Du får alla oss andra stackars klantar att framstå som ännu större klåpare än vi faktiskt är. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
1 småsak till..

När man läser ett medelande & vill medela modertorn så funkar inte den knappen...
Är det jag som gör "fel" eller ska det vara så ? Det står iaf att det inte går att göra den åtgärden.

Gardener

Champion
Re: 1 småsak till..

Jag testade den just och den fungerade utmärkt. Kan du beskriva mer vad som händer mer än att "så funkar inte den knappen". Går den att klicka på över huvud taget? Får du ett felmeddelande om du klickar på den, och i så fall vilket?

Johan K

Gammal & dryg
nu fiunkar den...

Hmmm, mysko... Nu funkar det ju... Vette tusan vad det var, men det är ju ett mindre problem nu.