Nekromanti Två spelare?

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Hej! ?Min partner är oerhört nyfiken på rollspel.

Hon har alltid massa frågor när jag har spelat och när jag sitter och förbereder något har hon alltid massa tips och idéer. Jag frågade henne om hon skulle vilja spela med bara mig som SL och henne som spelare och hon sa ja.

Men vad ska vi spela?

Hon har nog inget jätteintresse av regler utan är mer inne på själva grejen med att gestalta en karaktär. Hon har grym fantasi och spånar som bara den. Hon kläckte bland annat en idé om att barbarstammen i min hexcrawl skulle rida på stora bältdjur, love it.

Jag var faktiskt lite inne på Archipelago 2 eller nåt men jag vet inte...?

?Nån som varit i samma sits?

Hon har sagt att hon kanske skulle vilja haka på min befintliga spelgrupp nån gång men hon vill gärna pröva med bara mig först.

gustaf s

Warrior
Det fanns en annan tråd om spel för två personer för ett tag sedan. Jag tipsar om samma som där: Eminenta JankCast körde nyligen en miniserie med tvåpersonsAP's. Dom spelade Murderous Ghost, 183 Days, S/Lay With Me, Breaking the Ice och /The Sky is Grey and You Are Depressed. Kanske kan vara värt för att få en idé om de spelen.

Mundo

Myrmidon
Vad gillar hon för något i typ av film, serier etc. Fantasy? Gillar hon Game of Thrones eller tycker hon att Walking Dead är det bästa som finns?

Är skumma settingar hennes grej (tydligen, hon vill ha barbarer som rider på bältdjur) eller föredrar hon filmer där settingen är lätt att köpa och förstå?

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Mundo;n205466 said:
Vad gillar hon för något i typ av film, serier etc. Fantasy? Gillar hon Game of Thrones eller tycker hon att Walking Dead är det bästa som finns?

Är skumma settingar hennes grej (tydligen, hon vill ha barbarer som rider på bältdjur) eller föredrar hon filmer där settingen är lätt att köpa och förstå?
?Definitivt mer Walking Dead än GoT.

Definitivt mer skräck än fantasy.

Definitivt mer lättköpta settings än skumma settingar.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
gustaf s;n205463 said:
Det fanns en annan tråd om spel för två personer för ett tag sedan. Jag tipsar om samma som där: Eminenta JankCast körde nyligen en miniserie med tvåpersonsAP's. Dom spelade Murderous Ghost, 183 Days, S/Lay With Me, Breaking the Ice och /The Sky is Grey and You Are Depressed. Kanske kan vara värt för att få en idé om de spelen.
Tack, ska kika!

Känner du för att pitcha spelen du rabblar med en mening eller två?

gustaf s

Warrior
Ok. Då har jag faktiskt bara spelat S/Lay with me av dem, men iaf:
S/Lay with me - Sword and Sorcery. En spelar hjälten, den andra är lite mer spelledareig och har ett monster och en älskare till sitt förfogande. Spelarna har turas om att berätta och bygger ett litet tärningstorn, som kan krashas.
Breaking the Ice - två personer på tre dejter. RPna lånar nåt attribut från motsvarande spelare. Tycker ärligt talat tärningsmekaniken inte känns helt modern.
Murderous Ghost - En spelare är "urban strövare" (typ). SL är ett murderous ghost. Båda har små playbooks att bläddra fram och tillbaka i.
183 days - också två personer på dejt. Fast det är världens enda klärvojanter. Det har kort (vet inte hur smidigt det är att få tag på).
The Sky is Grey and You Are Distressed - har inte koll (har inte läst och inte lyssnat så långt in i det avsnittet. Rôten rekommendation. Fast det verkar lite coolt)

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Välj ett spel du gillar och är bekväm med att spelleda! Hon behöver inte bry sig om reglerna; hon får säga till dig vad hon vill göra och du säger vad hon ska slå.