d&d 5th edition menar du då eller?2097;n235144 said:Kollade i femmans regler och det är samma begränsning där!!! Nävarna räknas inte som "light". Så mitt glashus sprack mot denna kära tyska DFL-youtubare! Men jag skulle husregla detta tror jag.
OT... i min egen tråd...2097;n235165 said:Dungeons & Dragons fifth edition från 2014. Mitt favoritspel???
2097;n235165 said:Ja
Dungeons & Dragons fifth edition från 2014. Mitt favoritspel???
luddwig;n235168 said:OT... i min egen tråd...
Det känns som ett nederlag att jag aldrig testat att spela DnD 5. Så vitt jag vet känner jag inte heller någon i närområdet som skulle kunna spelleda det för mig. Synd det, för du 2097 är inte den första och antagligen inte heller den sista som säger att det är bra.
Jo men i True Mask videon verkade det ju vara en level 1 fighter (inte för att Symb har "fighters" men en RP som är typ byggd så) och för en l1 fighter i D&D känns det konstigt att man inte kan gå loss med båda nävarna..113;n235175 said:Just I 5th så finns det ju flera sätt att få en bonus action som en attack, att dualwielda är väl bara ett sätt ändå, men man får ju aldrig fler attacker så man tjänar ju inte mer på att ha t.ex. dualwielding eller frenzy eller liknande.. Det är ju lite sisådär men så var det då om jag minns rätt.
Edit: det fanns nån mer poäng men den försvann lite men jag TROR jag tänkte något i stil med att man behöver inte dualwielda händer för att få en extra attack, det går på andra sätt och är lika effektivt
Ladda ner basic-pdf:en och nån B-series-modul typ B4 The Lost City????.113;n235178 said:Alltså, i teorin skulle jag väl kunna det, fast jag har ju inte boken och jag är lite rostig och har dåligt om tid, men förutom det så Jag har ju kört det iaf, och kört en kampanj, om än en med lite husregler osv som man kan skippa så klart. Det va bara det här med "i praktiken..." som strular till det