Men allvarligt. Jag vill se dem som aldrig varit besmittade. Själv är jag just nu oerhört smittad, det beroende av spelet jag spelar. Av någon anledning jagar men erfarenhetspoäng i det. (Rolemaster om du nu undrade) Visst har de flesta någon gång varit drabbad, mer eller mindre? Eller är jag bara helt knäpp? En bidragande orsak i vårt gäng är dessutom den begränsade gruppen, man går i gamla grå fotspår och ingen har någon fantasi längre. De älskar mig dessutom som spelledare i gruppen, men just nu orkar jag inte tänka fram riktig bra intriger, ens när jag improviserar som bäst så lutar spelet åt att bli koboldiskt. Ärligt talat så är jag GRYMT trött på koboldismen, men då flera saker slåss om min uppmärksamhet så hinner jag inte avveckla den, utan det blir av slentrian några monster att slå ner per gång. Tråkigt men sant, önskar jag finge in en pigg tjej med hjärtat på rätta stället i gänget, så kunde vi få ner herrarna på en betydligt "mänskligare" nivå.
Vad det gäller tvåhandssvärden så... Tycker jag det i alla fall borde finnas vettiga attiraljer för att bära dem i, Typ en skida på ryggen. I alla fall under transport till och från ett slagfält. Väl framme så är det ju bara att i lugn och ro spänna loss svärdet från ryggen för att sedan ta den sista sträckan fram till slaget med svärdet i hand. Men låt spelaren tillbringa en fem tio minuter med att plocka fram svärdet ur sin ryggskida........!
Lady Silver Wolf