TV-serie klubben Q2 2024

Conan

انتفاضة
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,128
Har sett första avsnittet av andra säsongen av house of the dragon.

Mediokert! Hoppas på fortsatt hög kvalité i produktionen då det verkar stå klart att serien nästan helt saknar intrig. Är även svårbegripligt att de inte slänger in lite sidoplots och intriger vid sidan om de rivaliserande hoven.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,315
Next up: Shogun, The Last of Us eller Fallout. Några åsikter?

(The Acolyte och House of the Dragon följer jag veckovis.)
Last of US är nog den jag tyckte var bäst. Men Shogun är inte långt efter. Fallout var inte min grej.
 

Conan

انتفاضة
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,128
Har börjat kolla på den animerade Batman tv-serien från början av 90-talet.

Avsnitten pendlar mellan OK till riktigt bra. Men kollar mest på de med högst betyg.

Men en fråga? Varför har denna tv-serie blivit så kult?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,080
Location
Sthlm
Har börjat kolla på den animerade Batman tv-serien från början av 90-talet.

Avsnitten pendlar mellan OK till riktigt bra. Men kollar mest på de med högst betyg.

Men en fråga? Varför har denna tv-serie blivit så kult?
För att det inte fanns något som liknade den när den kom. Tydlig genomtänkt design (tex är bakgrunderna målade på svart papper i stället för vitt) och för en serie med 8-12 åringar som målgrupp relativt nyanserade berättelser.
Jag såg sex-sju avsnitt när den dök upp på Netflix och hur den ser ut underhåller mig fortfarande, men det var inget av de tidiga avsnitten som fångade mig.

90-talet var också en guldålder för WB animation, där de på kort tid lyckades göra Batman, Superman, Tiny Toons, Tazmania, Animaniacs och Freakazoid. Alla höll mycket högre kvalitet än vad WB lyckats med tidigare och det tog i princip tills de började göra direkt-till dvd/streaming filmer med DC hjältarna innan de hade samma flyt igen.
 
Top