Efter att ha sett klart på Bron så har jag hamnat lite i ett tomrum på seriefronten. Någon som kan rekommendera en serie som har ganska lite dödtid, där handlingen förs framåt med skaplig fart och där scenerna är hyfsat relevanta och intressanta?
Ram;n187464 said:Stort tack för alla bra förslag, allihop! Jag försöker övertyga frun om House of cards, med lite tur blir det den i morgon. I kväll blev det Bäck: Steinar.
Vilken representation?RasmusL;n187479 said:Oj, House of Cards tyckte jag var typ det segaste jag sett sedan Breaking Bad :/
River var helt OK om inte till och med "bra". Walking Dead är ju en personlig favorit men har lite dipp i S2, senaste är dock riktigt bra och jag blir glad över att representationen är så pass bra!
Att det inte bara är vita män i del drivande rollerna, att det är spridning både när det kommer till ålder, hudfärg, sexualitet och klassbakgrund Visst, det lämnar en hel del att önska men det är inte samma katastrof som resten av industrinEvokee;n187510 said:Vilken representation?
Jag tycker att den var bra, men det är säkert mycket smak som spelar in!Evokee;n187510 said:Hur var senaste säsongen? Jag har bara lyckats kolla igenom halva , då jag tyckte den var så otroligt seg.
Justified är mycket mycket bra.Rymdhamster;n187231 said:Justified är lite långsammare än Banshee, men kompenserar detta genom att vara lite bättre skriven och genomtänkt.
Är det ett fall av "första säsongen är bäst" månne?JJoghans;n187292 said:Jag älskar t.ex. Orphan Black, men det irriterar mig att den har samma handling hela tiden - när ett hot är övervunnet så tar nästa vid och allt börjar om. Onda organisationer kollapsar och nya bildas. Skurkar dör och andra skurkar tar vid. Det är rollfigurerna som håller en kvar. Oh well.