Nekromanti TV-serier hösten 2015

anth

Vetefan
Jag är inte så noga med just "höst", men det ska vara en säsong som inte visats ännu.
Och det behöver inte vara en ny TV-serie, det kan vara en serie som ni följt och som ni tänker fortsätta följa.
Så:
vilka serier ser ni fram emot?

Jag såg att Supergirl skulle bli TV-serie i höst. Den verkar inte vara sexistisk och den verkar ganska humoristisk (till skillnad från Arrow och Flash)
Det är tveksamt om jag orkar följa den, men jag ska i alla fall se första avsnittet:

Sedan såg jag att DC Vertigo-serien Lucifer ska bli TV-serie. Den verkar riktigt kul, även om de verkar ha slopat handlingen från serietidningen fullständigt:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag måste säga att båda de där verkar värda att lägga sin tid på. Jag har flera serier jag kan tänka mig att droppa direkt om jag behöver skapa tid att se Lucifer, framför allt...

Sen kommer väl Jessica Jones under 2015, även om jag inte hittar nån info om release. Att de började filma i februari antyder att det inte blir jättesnart dock... Verkar osäkert. Jaja.

Jag ser i övrigt fram emot mer:
  • The Blacklist. James Spader som onding... Har hållit hög kvalitet från avsnitt 1.
  • Elementary. Den bästa otecknade versionen av Sherlock Holmes, som knyter honom till den CSI-tradition som i sin tur uppstod i den litterära förlagans kölvatten. Cirkeln sluts, Watson är Lucy Liu (som är awesome, kvinna och asiat - tre saker Martin Freeman inte är), Sherlock är mänsklig och intressant. BBC's Sherlock tycker jag egentligen inte alls utnyttjar det moderna tv-serieformatet lika bra. Elementary håller genomgående hög klass.
  • Doctor Who. Såklart. Även om det fortfarande inte kommit nån doktor bättre än Eccleston eller nån kompanjon bättre än Donna Noble. Och även om nuvarande showrunner är en jävla idiot på många sätt.
  • Continuum. Inte superbra serie, men den har haft sina höjdpunkter. Ser fram emot fortsättning.
  • Heroes: Reborn. Första säsongen av Heroes var en av de bästa grejer jag sett på TV. Sen tappade serien farten; alla de riktigt bra idéerna var kanske förbrukade. Men jag ser fram emot att se vad de hittar på.
  • True Detective. Inte för att jag tror att den andra säsongen kan vara lika bra som den första, men...
Agents of SHIELD, Supernatural och The Flash kommer jag att fortsätta se, men mest av slentrian.

Sen sörjer jag att Forever läggs ner. Ioan Gruffudd må vara en träbock, och mina förväntningar på serien var låga, men den lyfte under säsongen och är nu en av de jag blir glad när det kommer nytt avsnitt av.

Jag sörjer också CSI, som ju sänder sitt sista avsnitt i höst. Visserligen hade serien blivit mer formulaisk och tråkig med tiden, men jag gillar ju preocedurals överlag och det fanns alltid något lite mysigt av att veta precis vad man skulle få. Jag såg just att CSI: Cyber redan sänts i flera månader och ska kolla ikapp när jag får tid...

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
Jag kommer fortsätta titta på både Salem och Constantine, båda sina brister till trots eftersom de är underhållande. Salem är lite grand som en blodig tvålopera bland häxor och puritaner... Constantine har nackdelen att köra "monster of the week" i sämsta supernatural-stil, men killen som spelar John Constantine gör ett tämligen bra jobb, och det räcker faktiskt för mig. :rolleyes:

Salem trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=xyBp01IVem4

Constantine trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=9vsGbfOLER0

chrull

Stockholm Kartell
Cybot;n91967 said:
Legends of Tomorrow kommer också i höst.

2016 hittar jag bara, vart ser du att det kommer i höst?

Chad

Veteran
krank;n91956 said:
  • True Detective. Inte för att jag tror att den andra säsongen kan vara lika bra som den första, men...
Första säsongen var helt underbar av en anledning; Rust. Vågar inte hoppas på att andra säsongen kommer ha någon kopia av han, men skulle önska. Trots det kommer det nog bli en av de få serier jag tar mig tid att se.

slanfan

Hero
True detective blir säkert kollad på. Banshee får mig alltid på bra humör, så fortsätter den fortsätter jag. Hoppas verkligen på mer Louie.

Massher

Keyboard Warrior
krank;n91956 said:
[*]Continuum. Inte superbra serie, men den har haft sina höjdpunkter. Ser fram emot fortsättning.
Blir sista säsongen i höst, tror det var snudd på nerläggning men de fick lov att avsluta i alla fall.

anth

Vetefan
chrull;n92593 said:
2016 hittar jag bara, vart ser du att det kommer i höst?
Både Lucifer och Legends of Tomorrow har premiär på andra sidan nyår och är därför inte riktiga "höst"-serier.

Bolongo

Herr Doktor
anth;n91923 said:
Jag såg att Supergirl skulle bli TV-serie i höst. Den verkar inte vara sexistisk och den verkar ganska humoristisk (till skillnad från Arrow och Flash)
Tvärtom tycker jag den verkar bli ultrasexistisk. Jag sällar mig till de som ser alltför stora likheter mellan den trailern och SNLs parodi-trailer för Black Widow...