Dr_Dängrot
Myrmidon
Riverdale.
True blood:
True blood:
Älskade s03. Massa saker var dumma och ibland rent dåliga (vilket en hel del saker är i s02 också), men tyckte det var fantastiskt att någon fick göra en sån här tv-serie, som bröt mot i princip allt annat man sett på tv. Och de starka delarna av s03 var jäkligt starka.Twin Peaks två första säsonger är odödligt bra. Den tredje säsongen som kom för några år sedan var dock en riktig besvikelse.
Battlestar Galactica. Sluta se efter boxningsmatchen (du kommer att veta). Sista avsnittet är bland det sämsta jag någonsin sett på tv.Många serier går ut hårt med en bra episod eller en bra första säsong för att den bli fullkomlig urusla nånstans på vägen.
Vilka series anser ni är värda att se även om man inte ska se till slutet? Och när bör man klippa/
+1 på detta. Ettan var lysande. Sedan tog de serien i en riktning jag inte tyckte var något vidare.Westworld
Superbra första säsong. Sedan utför.
Det är så uppenbart att den serien skrevs för att vara en miniserie som kunde fungera som en enda säsong och den berättar en komplett story i den säsongen, där teman och frågor besvaras. Jag gav upp rätt tidigt i andra säsongen, för det märktes hur de behövde "komma på" en handling, just för att så mycket var klart med den första säsongen.Westworld
Superbra första säsong. Sedan utför.
Jag vill faktiskt försvara orginalklippningen Säsong 4 av AD.Arrested Development. Säsong 1-3 är bland det bästa som gjorts i humorväg någonsin, med knivskarpt manus och en oslagbar ensemble. Serien får också ett avslut där.
Sedan återupplivade Netflix den. Säsong 4 är hysteriskt ojämn (Gobs avsnitt, speciellt Colony Collapse är ett av seriens bästa avsnitt) och originalklippningen var experiment i upplägg som inte funkade helt, men som i alla fall kom ihåg att Arrested var en serie som försökte. Omklippningen höjde lägstanivån men tappade mycket av originalklippningens bästa stunder och skämt. Säsong 5 däremot var bara smärtsam och hysteriskt tråkig.
Den gör man ju verkligen bäst i att inte se klart! De tre sista avsnitten var ju... låt oss säga inte så bra.Därför är jag väldigt glad att Watchmen bara är en miniserie. Allt annat hade liksom bara pajat den serien.
Säsong 2 är AMAZING!Håller med alla som tycker att True Detective passar här. Men där ska man hoppa över säsong två och bara se ettan och trean.
Jag står fast vid att säsong 4 i originalklippning är väldigt ojämn. Inte nödvändigtvis bara på grund av att det var för få gruppscener (vilket jag verkligen saknade) men också för att tempot var ojämnt, avsnitten långa och vissa karaktärers storylines lämnade rätt mycket att önska; framförallt allt med DeBrie och Johnny Bark var okänsliga sömnpiller i bästa fall och snudd på kränkande i värsta fall. Med avsnittets fokus på en person i taget gjorde det att det kändes som att jag behövde traggla mig igenom avsnitt för att komma vidare. Där var omklippningen en räddning, när jag bara behöver stå ut med 30 sekunder DeBrie i taget, istället för närmare 40 minuter.Jag vill faktiskt försvara orginalklippningen Säsong 4 av AD.
För jag tycker den är riktigt bra. dess experimentella struktur gör dock att den inte riktigt fungerar förens man ser om den en andra gång. Det ska man såklart kritisera men i tanke på att de tidigare Säsongerna har ett sådant rykte om att bli bättre av att se om dem. Så tycker jag inte det nödvändigtvis var ett misstag att gå hårt på den aspekten i den nya Säsongen. Liksom jag ser fjärde Säsongens stora misstag som att den är för mycket av det folk gillade med de första tre Säsongerna.
Enda riktigt kritiken jag har emot fjärde Säsongen är att det var får få gruppscener med hela familjen.
Omklippningen gav jag upp halvvägsgenom för jag tyckte den var så dålig. Kändes som skämt hade ersatts av narration som förklarade vad som hände.
Jag är så sur på Netflix för att omklippningen är det som visas om man tittar på 4an idag och vill du ha originalet måste du se den ifrån trailers och extramatreal fliken istället.