Re: EN UPPENBARELSE!!!
Captain Power and the Soldiers of the Future.
Jag gick på gymnasiet när den gick på TV, och följaktligen hade jag rättigheten att skratta rått åt sådant småbarns-larv (och i hemlighet beundra FX... just det, beundra FX).
Iallafall, vi hade en illa omtyckte tyskalärarinna som hette Gunvor KRAFT (=Power), och ett av de dumma in-jokesen var om 'Gunvor Power and the Pupils of the Future'. Det var förstås innan vi fick en tyskalärare som uppfyllde alla fördomar om tyskalärare och var A, galen och B, så långt till höger så att till och med ett högerspöke som jag blir rädd.
Det var förövrigt han som gav mig 4:a i tyska eftersom jag hade läst Nietzsche... äh, nu blev det VÄLDIGT OT...
Back OnT: Det finns ett rollspel som heter
Cartoon Action Heroes och än så länge bara finns att köpa som PDF. Jag har ett recensionsexemplar av sagda spel jag ännu inte använt mig av till det avsedda syftet... det kommer i pappersform i vår.
Borde kanske ta och recensera det... hm... man kan ju alltid ta upp då att det skulle funka perfekt för eller mindre live show-serier som Captain Power och Power Rangers också...
Erik