Bifur
Veteran
Jo men precis. Det tråkiga med det är att man sällan kommer bortom de där inledande redovisningarna - eller för vår hobby väljer att ägna sig åt att faktiskt skildra lajv istället (tråkigt för bordsrollspelen alltså, ingen värdering i övrigt). Som varit fallet med i varje fall två äldre dokumentärer, en på SVT och en på SR (men det är ju väldigt länge sedan). Det var det Mot andra världar gjorde väldigt bra, bortsett från vad man tycker om den i övrigt - att den visade upp just bordsrollspel utan att flörta med lajv alls.Angående den inledande frågan så tror jag att hon egentligen visste vad rollspel var. När jag gick min mediautbildning gör tusen år sedan sa många lärare att journalister ofta ställer medvetet dumma frågor då den som intervjuas då dels får en väldigt lätt fråga att svara på så stämningen blir trevlig och vidare så blir den som intervjuas ivrig att dementera den uppenbart dumma frågan så personen pratar mycket.
Hur som helst, rollspelssverige skulle behöva ett eget Babel för kritik och diskussion. Något för alla poddare därute att gå ihop om .