Ymir
Liten kantbaron
Jag har sett klart säsong tre av Riket, även kallat Riket - Exodus. @Ymir skrev tidigare en recension av serien där den fick tummen upp och jag håller med! Har några reservationer, men kommer till dessa senare.
Jag älskade hur hjärnskadade Mona, en totalt perifer och stum, karaktär, mot verkligen alla odds spelades av samma skådis som innan, och uppenbarligen har suttit och drägglat, vaggat fram och tillbaka och lagt klossar i nån sorts andevärld hon kom till via sjukhusets leveranssystem - i 25 år. Ofantligt bra payoff på det sista vi såg av henne i Riket II.
Jag gillar också hur de två diskarna med Downs syndrom ersatts av en snubbe med progeria och en neurotisk robot. Det känns på något vis jag inte kan sätta fingret på väldigt 2022.
Och jag äääälskar hur första avsnittet inledningsvis är normalt filmat, men sakta fadear till Rikets gulbruna shakycam så fort Karen går in genom dörren till Riket.
Jag gillar också hur de två diskarna med Downs syndrom ersatts av en snubbe med progeria och en neurotisk robot. Det känns på något vis jag inte kan sätta fingret på väldigt 2022.
Och jag äääälskar hur första avsnittet inledningsvis är normalt filmat, men sakta fadear till Rikets gulbruna shakycam så fort Karen går in genom dörren till Riket.