Twitter?

Caligo

Swashbuckler
Det handlar inte om att blir kränkt, det handlar om att jag helst inte vill hänga bland obehagliga typer om jag inte måste.
Jag menar verkligen att det är kanon att man får välja plattform - oavsett anledning. Jag tycker dock återigen stt man är lite väl känslig när man lämnar Twitter för att man inte gillar ägarens åsikter.
Twitter är väldigt bra som nyhetssida (rollspel, sport etc) och jag har inte hittat något alternativ/komplement (tips emottages tacksamt).

hedmeister

Kollegiemagistrat
Jag menar verkligen att det är kanon att man får välja plattform - oavsett anledning. Jag tycker dock återigen stt man är lite väl känslig när man lämnar Twitter för att man inte gillar ägarens åsikter.
Twitter är väldigt bra som nyhetssida (rollspel, sport etc) och jag har inte hittat något alternativ/komplement (tips emottages tacksamt).
Inte för att fortsätta piska den här döda hästen MEN: om jag hade en favoritbar där jag träffade några jag gillade rätt ofta, och den plötsligt köptes upp av en kryptofascist som hängde upp nazistsymboler på väggarna, gav sig in i högljudda konversationer som han tvingade alla att lyssna på och bjöd in nazister och fascister som gjorde att mina kompisar gick därifrån, så skulle jag gått därifrån, t.ex. till Bluesky.

Caligo

Swashbuckler
Inte för att fortsätta piska den här döda hästen MEN: om jag hade en favoritbar där jag träffade några jag gillade rätt ofta, och den plötsligt köptes upp av en kryptofascist som hängde upp nazistsymboler på väggarna, gav sig in i högljudda konversationer som han tvingade alla att lyssna på och bjöd in nazister och fascister som gjorde att mina kompisar gick därifrån, så skulle jag gått därifrån, t.ex. till Bluesky.
Det är dina känslor :p

Quadrante

Grisbonde
Alla plattformar har sin primetime, vad som är primetime och vad som är dealbreaker varierar givetvis från person till person. Vi kan nog alla berätta om någon period på en plattform som betydde något för oss, hur det var och när man kände att bubblan sprack. Till och med hur det ibland finns små bubbelfickor av vettighet i en i övrigt ”toxic enviroment”, men till slut kommer det positiva att frätas bort, upplösas och hamna på en annan plats.

nano

Diehard, death or glory Toad
Jag blev utloggad från twitter gör några månader sedan och minns inte riktigt vilket av mina lösenord som går dit, så varje gång jag får en länk dit så går den bara till det specifika innehållet och inte till twitter som helhet. Det är väldigt skönt. Så jag ska inte logga in igen.

Dilandau

Myrmidon
lla plattformar har sin primetime, vad som är primetime och vad som är dealbreaker varierar givetvis från person till person
För mig var Twitters golden age ca 2010-2014. Jövla vad kul jag hade och det hade enorm påverkan på mitt liv, min karriär och min sociala sfär. Men sedan någon gång 2015/16 har mitt engagemang och min aktivitet dalat, tills att jag nu - efter 17 år på plattformen - känner att jag inte vill mer.

ChrilleT

Swordsman
Just nu är enda anledningen till att jag inte avaktiverat kontot på twitter att jag följer en del konto från Ukraina som skriver om vad som händer där nere. I övrigt är jag mycket less på twitter.

Gutte

Warrior
Om Magnus startade ett eget rollspelsförlag och började spamma oss i alla diskussioner om sin nya kickstarter vore det säkert ett bra drag för honom men många kanske skulle tröttna och vilja diskutera någon annanstans i utan att bli störda hela tiden.