MODERERING
Hjälp till att hålla tråden på spåret nu. Så lämna etiketter som "kränkt" och "lättkränkt" och allt sånt.
Hjälp till att hålla tråden på spåret nu. Så lämna etiketter som "kränkt" och "lättkränkt" och allt sånt.
Jag menar verkligen att det är kanon att man får välja plattform - oavsett anledning. Jag tycker dock återigen stt man är lite väl känslig när man lämnar Twitter för att man inte gillar ägarens åsikter.Det handlar inte om att blir kränkt, det handlar om att jag helst inte vill hänga bland obehagliga typer om jag inte måste.
Inte för att fortsätta piska den här döda hästen MEN: om jag hade en favoritbar där jag träffade några jag gillade rätt ofta, och den plötsligt köptes upp av en kryptofascist som hängde upp nazistsymboler på väggarna, gav sig in i högljudda konversationer som han tvingade alla att lyssna på och bjöd in nazister och fascister som gjorde att mina kompisar gick därifrån, så skulle jag gått därifrån, t.ex. till Bluesky.Jag menar verkligen att det är kanon att man får välja plattform - oavsett anledning. Jag tycker dock återigen stt man är lite väl känslig när man lämnar Twitter för att man inte gillar ägarens åsikter.
Twitter är väldigt bra som nyhetssida (rollspel, sport etc) och jag har inte hittat något alternativ/komplement (tips emottages tacksamt).
Det är dina känslorInte för att fortsätta piska den här döda hästen MEN: om jag hade en favoritbar där jag träffade några jag gillade rätt ofta, och den plötsligt köptes upp av en kryptofascist som hängde upp nazistsymboler på väggarna, gav sig in i högljudda konversationer som han tvingade alla att lyssna på och bjöd in nazister och fascister som gjorde att mina kompisar gick därifrån, så skulle jag gått därifrån, t.ex. till Bluesky.
Ja, det har du rätt i. Och de bryr sig inte om din faktaDet är dina känslor
För mig var Twitters golden age ca 2010-2014. Jövla vad kul jag hade och det hade enorm påverkan på mitt liv, min karriär och min sociala sfär. Men sedan någon gång 2015/16 har mitt engagemang och min aktivitet dalat, tills att jag nu - efter 17 år på plattformen - känner att jag inte vill mer.lla plattformar har sin primetime, vad som är primetime och vad som är dealbreaker varierar givetvis från person till person