Masen
Veteran
Jag kan rekommendera dig (helt opartiskt) att läsa något av RM! Det är inte så illa som man kan tro iblandNu måste jag erkänna att jag inte läst något av Riotminds material på väldigt länge, men fick ändå en idé. Om det är så att Caldorax är en värld efter Ereb som gått under och det ska vara throwbacks utan några problem vad gäller rättigheter skulle det ju vara rätt kul att göra på så sätt som man i Mutsnt gör med vår tid. Det vill säga hitta spår av dem gångna tiden (Ereb) men totalt missuppfatta vad det hela handlade om. Det finns legender om den modige minotauren Grimogrom som bringade ära till stora riken, det sjungs om en vanskapt häxa med en svart formelbok som bodde i en gigantisk ros. Och så vidare. Som sagt, har inte läst om Caldorax innan, så detta kanske redan är gjort?
Gällande Caldarox så tror jag den bästa vägen frammåt (enligt min högst personliga åsikt) är att försöka skapa en spelvärld som står på sina egna ben så mycket som möjligt. Men, det är klart, lite påskägg för gamla fans har ju inte skadat något. Jag gjorde något kul med Cerevals drakherrar, tycker jag