Kontentan av mina svar är: Enkelhet, enkelhet och ännu mer enkelhet i regler, och mer fluff.
Mer utförligt vad jag tyckte till om:
Mixa Barbarians of Lemuria/Barbarians of the Aftermath(simpla regler för pulpaction där strider kan vara stora med ska gå snabbt och mycket improvisation), Trail of Cthulhu(möjlighet till spends i vissa lägen; detektivarbete eller sociala grejer och lite utrymme för spelarna att lägga till saker och inte behöver känna sig dåliga hela tiden pågrund av misslyckade tärningslag) med vissa element från gamla MC(levandsbanor vid karakärskapande fast slimmat efter BoL modell med careers, och ha endast med slump i bakgrundgenereringen som ett alternativ och använd t20:an). Se till att mekaniken alltid har sås stort fokus som möjligt på spelarna och inte spelledaren. Typ att man sällan slår för någon en SLP gör utan man slår för rollpersonerna istället. Fördelar/nackdelar som fungerar simpelt i form av att är man extra bra/dålig på något får man slå en extra tärning och ta det bättre/sämre resultatet. Även också att de borde ta en titt på 3:16 Carnage Amongst the Stars för regler om regementen och masstrid.
Annars så mer fluff om grejer. Vad går Brödraskapets religion egentligen ut på? Vad tror en normal kyrkobesökare på i MC världen? Mer fokus på Kartellen och gärna exttra info och fokus på Doomtroopers. Framhäv megakorporationerna mer efter deras ideologier än att försöka få dem att passa in i en företagsmall. Exempelvis att Imperial försöker verkligen återskapa Brittiska Imperiet i rymden och anser att deras sätt verkligen är det rätta och riktiga. Cybertronics som ultrateknokrater etc etc.