Nekromanti Typisk lördagnatt på facebook

Recca

Femme Fatale
Re: Fortsättningen

Radioaktiv said:
Eh... brukar han stå vid din port sådär? Känns like otryggt att han vet vart du bor? :s
Han har varit hemma hos mig en gång. Då fick han gå hem men glömde sin skjorta. Det är den han gnäller om btw.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Re: Fortsättningen

Recca said:
4.20 pm
ångest!
Där var ju ett väl valt ord. Förhoppningsvis föranlett av att han faktiskt läste igenom vad han skrivit under natten och insåg hur långt han kört in foten i käften på sig själv.

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Relationskörkortsprovet
Behörighet B - Personrelationer
Teoretisk del

Fråga 1

I den här situationen är det mest troligt att "Romeo på Hamlet" kommer att:
a) Skämmas så mycket att han med alla medel försöker undvika Recca på obestämd tid.
b) Göra om samma sak nästa helg.
c) En kombination av a och b.

chrull

Stockholm Kartell

Ond bråd död

Swashbuckler
Nja, spam kanske snarare. Om det inte sker varje helg.

Men man kan ju testa att polisanmäla om man vill. Eller bara blockera killen.

anth

Vetefan
chrull said:
Men allvarligt talat: Att förminska trakasserier är allvarligt.
Om nu bara Recca har vänligheten att avslöja för den trevlige unge mannen att hela deras FB-konversation finns utlagd på ett offentligt forum för allmän beskådan ... tror jag det kan ha en viss effekt på framtida trakasserier. :gremsmile:

Übereil

Swashbuckler
anth said:
chrull said:
Men allvarligt talat: Att förminska trakasserier är allvarligt.
Om nu bara Recca har vänligheten att avslöja för den trevlige unge mannen att hela deras FB-konversation finns utlagd på ett offentligt forum för allmän beskådan ... tror jag det kan ha en viss effekt på framtida trakasserier. :gremsmile:
Trist nog misstänker jag att det kan bli så att samma procedur upprepas fast kryddat med ord som slyna och luder...

Übereil, fast man kanske har tur...

chrull

Stockholm Kartell
Ond bråd död said:
Nja, spam kanske snarare. Om det inte sker varje helg.

Men man kan ju testa att polisanmäla om man vill. Eller bara blockera killen.
Tjata efter att ha fått flera nej, dyka upp utanför porten och sen kalla någon för slampa låter inte som "spam", det låter som trakasserier.

Nu kan jag ingenting om Recca och den här personen, eller deras historia eller hur de brukar kommunicera med varandra så jag föreslår inte någon polisanmälan eller liknande. Men eftersom jag vet hur många tjejer som får just den här typen av oönskade meddelanden av otrevliga snubbar så tänker jag inte förminska det och göra en bagatell av det, eller kalla det "kärleksdikt" och få det till något sött och gulligt "för det är ju så killar kan vara på fyllan". Är det här du (du som i läsaren, inte du som i Ond bråd död) på fyllan så borde du nog tänka till.