Förkortningar
Förkortningar ska skrivas ut av flera anledningar. Dels den redan nämnda att det inte är snyggt när folk säger "STY" och "SL" omväxlande med "styrka" och "spelledare". Dessutom ger det dåligt flyt i texten om det titt som tätt dyker upp EN MASSA VERSALER. I Eon I-III så förkortas Syn som SYN vilket ju är exceptionellt fult. Så kommer det inte se ut i Eon IV.
Dessutom skulle jag vilja slå ett slag för att skriva ut alla förkortningar som de uttalas. Till exempel hellre än t.ex. och så vidare. Dels för att det rör till det, åtminstone för mig, när det dyker upp punkter mitt i meningar. Dessutom skapar det större risk för fel av skribenten då det är olika regler för olika förkortningar vad gäller om man ska skriva punkt mellan initialerna eller bara en efteråt.
Det kanske inte är så jätteofta personer som inte har svenska som modersmål läser svenska rollspel, men om det skulle hända är det önskvärt att undvika tröskeln att behöva förstå förkortningar. "Till exempel" är mycket enklare att förstå än "t.ex.". Jag begränsas själv av förkortningar när jag läser texter på engelska, spanska eller tyska så jag gissar att detsamma gäller folk som har svenska som andra-, tredje- eller fjärdespråk.