Nekromanti Typsnitt i gamla mutant?

Christoffer

It's all pig.
Så, donar med ett litet rollformulär till Mouseguard för att använda det för att spela Mutant. Ni som kan, vilka typsnitt använder gamla mutant för rubriker och brödtext? Och vilka använder Mutant 2 för rubriker och brödtext.

Christoffer

It's all pig.
Ja det påminner endel om rubrikerna i MT2, men jag menar även sunkig brödtext och mindre rubriker. Jag är kass på typsnitt så det är säkert något vanligt, men jag vill få formuläret så nära med rubriker och text som möjligt...

Arfert

Facit
Varför använder du inte de typsnitt som finns i MouseGuard då? Har inte mina gamla mutantgrejer tillgängliga just nu, så jag kan inte kolla...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag hade för mig att rubriktypsnittet i mutant 2 hette Stop. Men nu när jag tittar på det (utan att ha mina Mutant 2-böcker i närheten) känns det inte riktigt rätt. Men det kan vara mitt minne som spökar.

/tobias

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
IIRC använde vi Cheltenham till brödtext. Jag tror att det var Trajanus till rubrikerna i MT2.

Christoffer

It's all pig.
Först och främst för att jag inte vill ha dem. För det andra för att jag gillar rollformulär som säger något om spelet. Så ut med mössen, in med bilden på killen med rykande revolver från varje kapitel i gamla mutant, och likaså typsnitten om jag har dem... :gremsmile:

KostaFriaLigan

Warrior
Poppe said:
Först och främst för att jag inte vill ha dem. För det andra för att jag gillar rollformulär som säger något om spelet. Så ut med mössen,...
Deu ska spela mutant med mousegard regler?

Christoffer

It's all pig.
kosta said:
Poppe said:
Först och främst för att jag inte vill ha dem. För det andra för att jag gillar rollformulär som säger något om spelet. Så ut med mössen,...
Deu ska spela mutant med mousegard regler?
Japp. Eller, spela och spela, vi har svårt nog som det är att få till speltillfällen, men i vart fall konvertera över så man kan göra det när andan faller på och scheman lämnar samtida luckor.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Någon borde lyfta ut reglerna ur Mouse Guard och göra dem »världs- och setting-lösa« så man lätt kan använda dem till vad som helst.

För de är en skitbra light-version av Burning Wheel (som jag inte alls orkar med av någon anledning).

Christoffer

It's all pig.
Dante said:
Någon borde lyfta ut reglerna ur Mouse Guard och göra dem »världs- och setting-lösa« så man lätt kan använda dem till vad som helst.

För de är en skitbra light-version av Burning Wheel (som jag inte alls orkar med av någon anledning).
Det finns ju en mängd hacks för det redan. Bland annat ett för att spela Dunadainjägare i fjärde ålderns Midgård som jag verkligen tycker är intressant.

Det enda jag skulle vilja med MG är att det skulle vara mer brutalt, där BW är elakt som fan, känns MG lite myspys. Men, kan hända det är för att jag inte spelat det än.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Troligen (eftersom det var 80-tal) var det bastarden ITC Cheltenham
Korrekt. Lite stel i formerna om jag minns rätt. (Det klassiska DoD-typsnittet (EDD, GDD, osv) hette Barcelona.)

Dilandau

Myrmidon
Arfert said:
Troligen (eftersom det var 80-tal) var det bastarden ITC Cheltenham, och inte "riktiga" Cheltenhamn som är betydligt snyggare, se KNIVBLÄNK I PRAG .. (PDF!)
F*an vad snyggt. Jag är lite kär. Var hittar men det typsnittet till ett överkomligt pris?

Rickard

Urverk speldesign
Varför är den här på OT-forumet?

/Han som tycker att det har rätt bra rollspelsanknytning

Christoffer

It's all pig.
Han said:
Varför är den här på OT-forumet?

/Han som tycker att det har rätt bra rollspelsanknytning
Hmm, tja, tänkte att det var typsnitt som det mest handlade om. :gremsmile:

Christoffer

It's all pig.
Poppe said:
Det finns ju en mängd hacks för det redan. Bland annat ett för att spela Dunadainjägare...
Och bara för att prata med och svara mig själv, och för att jag hatar när folk nämner något utan att länka till det (som jag dock under stress tvingades göra), så kommer här länken till senaste versionen av Rangers of the North, som Dunadainhacket för Mouseguard heter.

http://burningwheel.org/forum/showthread.php?t=7691