Nekromanti Typsnittsstorlek

Big Marco

Läskig
Jag undrar varför wrnu:s forum har låst så att typsnittet i inläggen förblir detsamma oavsett vilken storlek jag vill ha i browsern?

Finns det något sätt att välja detta. Eftersom jag börjar bli så hiskeligt gammal behöver jag ha större typsnitt för att kunna läsa utan glasögon. ,-)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Du kan ändra typsnittsstorleken genom att ändra skin under visningsinställningar på kontrollpanelen till rollspel.nu(stor) till exempel.

Troberg

Sinister eater
Du kan ändra typsnittsstorleken genom att ändra skin under visningsinställningar på kontrollpanelen till rollspel.nu(stor) till exempel.
Men då ändrar man ju färger också.

Det hade varit bättre att respektera browserns inställningar, men det finns många siter som gär samma sak. Det gör det inte rätt, men vi är i gott sällskap.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Men då ändrar man ju färger också.

Inte nödvändigtvis. Det beror på vilken skin man kör med. Standard-skinnet finns i fem eller sex olika modeller med bland annat stor text, liten text, Times New Roman osv, så om man kör standard-skinnet så ändras inte färgerna. :gremsmile:

Det hade varit bättre att respektera browserns inställningar, men det finns många siter som gär samma sak. Det gör det inte rätt, men vi är i gott sällskap.

Kanske, kanske inte, jag tycker gott det räcker med att lägga till en liten ruta i visningsinställningarna där man kan välja storlek. Jag vet inte hur det är med andra webläsare men IE har en tendens att ändra storleken lite som den vill och då är det skönt (även om det inte är svårt att ändra tillbaka) att det alltid är samma storlek på forumet.

Gardener

Champion
Jag kanske kan peta om skinsen till att inte avända fast typsnittstorlek, men då brukar det bli såna problem med olika storlekar i olika browsers så jag vet inte om det är värt det.