Nekromanti Tyurim

Dranolir

Veteran
Jaha. Då får man göra ett till inlägg! Jag har gjort färdigt grundreglerna till mitt rollspel Tyurim. Nu undrar jag bara hur jag ska göra nu? Jag har börjat på Extrareglerna och utrustningen är nästan klar. Vad kan jag göra med det?

Krille

Super Moderator
"Jaha. Då får man göra ett till inlägg! Jag har gjort färdigt grundreglerna till mitt rollspel Tyurim. Nu undrar jag bara hur jag ska göra nu? Jag har börjat på Extrareglerna och utrustningen är nästan klar. Vad kan jag göra med det?"

Ungefär så här.

Erufailon

Swordsman
engagera några att kolla igenom det, och speltesta det!/images/icons/wink.gif. speltesta själv med din spelgrupp...
skriv något på forumet som kan likna en inledning vet ja, inte mer än två a4 tack.

Rising

Vila i frid
Dags att ha kul, baby!

"Jag har gjort färdigt grundreglerna till mitt rollspel Tyurim. Nu undrar jag bara hur jag ska göra nu?"

Har du allt klart för att man skall kunna spela? Om inte, skriv färdigt de delar som saknas för att spelet ska bli riktigt speldugligt. Världsbeskrivningar, monster osv.

Om du är klar, samla ihop dina polare och SPELA! Det är ju nu det magiska börjar! Fråga sedan spelarna vad de vill ha mer av och vad de skulle vilja se för korrigeringar i spelet. Därefter tar du och filar, ändrar, lägger till och spelar igen. Efter ett antal sådana procedurer har du ett fett häftigt rollspel.

Om det är renskrivet så pass att andra spelledare skall kunna köra det, då kan du lägga upp det här på rollspel.nu så att andra får titta på det. Spara det helst som en pdf-fil eller ren rtf-text då vi är lite avvaktande mot doc-filer. Men var inte för snabb med det. Det är lätt hänt att man dödar en massa intresse med ett halvfärdigt rollspel när man kunde ha slagit dem alla med häpnad om man bara väntat tills spelet var ordentligt färdigt.

/Rising
som hoppas att ingen anmärker på hur "färdiga" de prylar har varit som han själv postat på det här forumet

entomophobiac

Low Prep High Play
Jaha. Då får man göra ett till inlägg! Jag har gjort färdigt grundreglerna till mitt rollspel Tyurim. Nu undrar jag bara hur jag ska göra nu? Jag har börjat på Extrareglerna och utrustningen är nästan klar. Vad kan jag göra med det?

För mig låter det som att det bara är regler och kuriosa. Var är det egentliga spelet?

Dranolir

Veteran
Ursäkta mej! Jag förstod inte riktigt vad du menade. Vadå bara regler! Jag har faktiskt en hög med moduler om min värld också! De måste nog bearbetas lite men det är klart det inte bara är regler!

Morgoth

Swashbuckler
Ah... du lyckans ost...

Wow... så du är alltså medlem av den reputabla eliten som verkligen lyckas skriva klart rollspel. Då måste jag bocka och gratulera, ty vi har en ny hjälte här på forumet.

Min rekommendation är att öppna en sida som du lätt kan uppdatera och dessutom skicka in versioner till rollspel.nu med jämna mellanrum.

Om du har skrivit ett mindre stycke (det finns ett par mindre rollspel i litet format här på rollspel.nu), så är det ändå en prestation. Skicka in det, och börja på ett nytt, megasaftigt rollspel. Nu när du väl har fått ett publiserat, kan ingenting stoppa dig.

Hursomhelst skulle jag gärna vilja slänga ett öga på vad än du har skrivit.

/Morgoth@rules.it [hemsida] - misstänker att han började i fel ände med ett enormt rollspel /images/icons/smile.gif