Dags att ha kul, baby!
"Jag har gjort färdigt grundreglerna till mitt rollspel Tyurim. Nu undrar jag bara hur jag ska göra nu?"
Har du allt klart för att man skall kunna spela? Om inte, skriv färdigt de delar som saknas för att spelet ska bli riktigt speldugligt. Världsbeskrivningar, monster osv.
Om du är klar, samla ihop dina polare och SPELA! Det är ju nu det magiska börjar! Fråga sedan spelarna vad de vill ha mer av och vad de skulle vilja se för korrigeringar i spelet. Därefter tar du och filar, ändrar, lägger till och spelar igen. Efter ett antal sådana procedurer har du ett fett häftigt rollspel.
Om det är renskrivet så pass att andra spelledare skall kunna köra det, då kan du lägga upp det här på rollspel.nu så att andra får titta på det. Spara det helst som en pdf-fil eller ren rtf-text då vi är lite avvaktande mot doc-filer. Men var inte för snabb med det. Det är lätt hänt att man dödar en massa intresse med ett halvfärdigt rollspel när man kunde ha slagit dem alla med häpnad om man bara väntat tills spelet var ordentligt färdigt.
/Rising
som hoppas att ingen anmärker på hur "färdiga" de prylar har varit som han själv postat på det här forumet