Mekanurg
I'd rather be different than indifferent.
För fyrtio år sedan strandade U-137/S-363 i Karlskronas skärgård. Jag pluggade statskunskap B vid Göteborgs universitet och följde TV-sändningarna när jag hade tid.
I Expert Partisan utlöser denna händelse ett delvis framgångsrikt Warszawapaktsangrepp på Sverige. Sovjetiska och östtyska förband invaderar södra Sverige. När grundkampanjen tar sin början i maj 1982 är Götaland och halva Svealand ockuperade, medan kriget rasar vidare i de norrländska skogarna.
Här följer ett blogginlägg med några reflektioner jag gjorde över ubåtshändelsen i samband med ett besök i Karlskrona 2013.
I Expert Partisan utlöser denna händelse ett delvis framgångsrikt Warszawapaktsangrepp på Sverige. Sovjetiska och östtyska förband invaderar södra Sverige. När grundkampanjen tar sin början i maj 1982 är Götaland och halva Svealand ockuperade, medan kriget rasar vidare i de norrländska skogarna.
Här följer ett blogginlägg med några reflektioner jag gjorde över ubåtshändelsen i samband med ett besök i Karlskrona 2013.
The War That Did Not Break Out
Last week my kids and I went on a summer holiday trip to south-eastern Sweden to see a friend and his kids. The adults arranged an ambitious schedule for museums and cultural experiences. One day w…
gondica.wordpress.com