Nekromanti Udda rockband

viggo

Veteran
Letar efter lite udda rockband som helst inte kommer från europa eller nordamerika.

God45

#PrayersForBahakan
Hurd! Mongoliskt hårdrocksband!

Abingdon Boys School är ren J-rock när den är som bäst:

Sedan tänker jag nämna Thailändska bandet Slur som gör fucked up rocksånger om Hitler. Det är inte bra musik men ska man köra en kampanj i Thailand och vill kultur chocka sina spelare är det här grejen att visa dem:

Genesis

Ni dés ni maître

Ymir

Liten kantbaron
Finns många koola strupsångsrockband i Kina, youtuba tex Ajinai eller Hanggai

En annan otroligt kool grej är saudisk dödsmetall, med band som Deathless Anguish och Chicks behind Walls. Åtminstone de förra finns på youtube, de senares faktiska musik är minst sagt lite svår att hitta, vet inte om det är för att inspelningar av kvinnors röster är olagliga i Saudi, eller att bandet har lagt ned eller nåt.

Rhodryn

Hero
Robert;n110984 said:
Babymetal
Jag måste faktiskt hålla med (oavsätt om Robert menade det som ett skämt eller inte ;) ). En hel del av deras låtar är riktigt bra! :D

Megitsune är min favorit av dom.

Sen är där ju också "JAM Project" ("Japan Animationsong Makers Project"), vilket är en supergrupp. Det är en större grupp av välkända Japanska musiker som drogs tillsammans utav Ichirou Mizuki (en välkänd Japansk musiker, mm, som har skapat över 1200 låtar sedan 70-talet till Japansk film, tv program, anime, och spel. Jag menar finns det en coolare kille? Få i hans ålder kan ju rocka en röd silkes skjorta med mönster, svarta läder brallor, och svart mantel, som han kan! XD )

Nedan är nog min favorit låt med JAM Project, deras låt "Gong". Dock så är videon i sig inte kopplat till låten, men det var den video som fick mig att hitta låten och gruppen. Det är en 6 år gammal rekryterings/visnings video för Champions Online supergruppen "Ultra Fighting Team Millenia Ranger"... videons fulla namn är "Ultra Fighting Team Millenia Ranger: Super Battle Action Film GO!" XD