"ett påhitt i Xena" låter så negativt, Xena är awesome!anth said:Chakram är ett indiskt kastvapen och inte bara ett påhitt i Xena.
Efter första världskriget och ryska klasskriget stod det väl klart för alla att de som kontrollerade tåglinjerna kontrollerade Ryssland. Jag ger tio av tio möjligt för kulsprutedresiner. Något jag själv nyttjat i Norra ödemarken.Troberg said:Tja, varför inte? Järnvägsstationer är strategiska mål, och den verkar vara ett flexibelt och ganska praktiskt vapen för att försvara en station mot en infanteriattack. Se den som en flyttbar kulsprutebunker. Skulle du vilja vara den som stormar en station när det plötsligt rullar fram några sådana bakom vagnarna som står uppställda?Krille said:
Det där är en tjeckiskbyggd pansardressin typ Tatra T18, som huvudsakligen användes av Polen under andra världskriget, och det ligger bra till i listan "galna grunkor som bara polacker kan få för sig att använda".
Likadant med industrier, som ofta behöver järnväg för att funka.
Generellt användbar? Nej, inte alls. Användbar i vissa, specifika fall? Definitivt.
De användes inte så ofta som försvar, utan mestadels för rekognoscering och understöd till de roligare pansartågen:Troberg said:Tja, varför inte? Järnvägsstationer är strategiska mål, och den verkar vara ett flexibelt och ganska praktiskt vapen för att försvara en station mot en infanteriattack. Se den som en flyttbar kulsprutebunker.
Fan vad cooltCassius said:Gud vad jag älskar pansartåg. Nu ska jag beställa tid för min tatueringar. Nu jävlar blir det ett pansartåg längs armen!