Man Mountainman
Storsvagåret
Försöker få lite koll på UFO-mytologi. Nån som kan tipsa om bra böcker eller andra resurser på ämnet, vare sig de är skrivna av seriösa forskare, skeptiker eller sant troende?
Clas Svahn är, ihop med Per Faxneld det närmsta jag kommit till att träffa verkliga människor som hade kunnat vara utredare i Call of Cthulhu. Det är nästan så man hade velat göra en handling om dem!Ja, dels finns en sprillans ny bok av Clas Svahn - UFO : närkontakterna som skakat världen.
Den här meningsinledningen tolkade jag först som riktigt högklassigt tespillande.Clas Svahn är ihop med Per Faxneld [...]
Det är korrekt uppfattat, även om jag antar att en icke obetydlig del av föreställningarna om UFO kommer vara mer eller mindre direkt förknippade med försök att visa att fenomenet existerar/icke.Som jag förstår det efterfrågar du källor om föreställningar om UFO och relaterade fenomen och frågeställningar? Alltså, frågan är inte om fenomenet är verkligt utan vilka slags idéer som finns i sammanhanget. Ungefär som ett intresse för mytologi och religionshistoria inte behöver ta ställning till om Gud / gudar finns eller ej.
På rollspelssidan finns Ken Hites minitrilogi Moon Dust Men/Galileo Uplift/MAJESTIC Overwatch, som närmast får betraktas som en mer historisk (sjuttiotal, eftersom det är den överlägset bästa UFO-perioden) take på X-Com. Finns mycket billigt i PDF, och Hite är som vanligt löjligt påläst om alla former av pseudovetenskapligt nonsens.Försöker få lite koll på UFO-mytologi. Nån som kan tipsa om bra böcker eller andra resurser på ämnet, vare sig de är skrivna av seriösa forskare, skeptiker eller sant troende?