Nekromanti ultimata riddjuret.

Dark Lotus

Warrior
Vilket enligt dig som spelare eller spelledare är det ultimata riddjuret?
(Nu räknar vi inte in vandöda djur eftersom dom inte har någon utmatning..utan något mer levande.)

Själv som personlig favorit funderar jag på om det är en horndrake eller en seian.

Tror ni man kan ha en wyrd som riddjur om man är tillräkligt skicklig magiker och djurtämjare i ett?

k7e9

Hero
Wyrd låter knappast troligt som riddjur. Gräver inte dom sig genom jorden dessutom? :gremwink:

Jag gillar Soldier, den soldiska stridshästen alltså. I sin enkelhet så tycker jag att den är skön. Fast jag har alltid gillat "vanliga" hästar framför att rida på monster.

Annars går jag på Kraetyz linje och säger Heavédrake.

Regmolar

Swashbuckler
Horndrake är nog det coolaste "rimliga" valet.

Men får vi vara något mindre seriösa är det solklart elefant; de är inte bara stora, starka, tåliga och acceptabelt lätthanterliga, utan kan dessutom bära en krell-khan-hon-spaz (det dvärgiska svaret på gatlingen, för er som inte är tillräckligt nördiga) med tillhörande hytt på ryggen ^^

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Eller, ännu hellre, en vandöd elefant (gammal klassiker från DoD Gigants fältslagsregler!). Mindre benägen att gripas av panik än en vanlig elefant, tål enorma mängder stryk, fungerar mer eller mindre som en mobil stridsplattform.

Regmolar

Swashbuckler
Underbart!

Så kan man lägga på ett par extra bläckfisktentakler som komplement till snabeln också, och sätta krokar på dem!

Samt använda den urgröpta magen för att transportera trupper (jag börjar mer och mer få bilden av en vandöd stridsvagn...)

Undrar hur många filament den processen går på? :gremwink:

k7e9

Hero
Med bläckfisktentackler kommer det ju se ut som någon form av vandöd cthulhuid-elefant, ytterst intressant. (Sätt på små vingar och måla den grön vetja. :gremwink: )

DesertRain

Hero
Annars så kan man ju alltid rida på en kamel, det väcker säkert uppmärksamhet överallt utom i Västländerna.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
De kan tidigare ha varit spridda över ett större område, men sedan blivit isolerade populationer på två olika håll. Ungefär som indiska och afrikanska elefanter på jorden.

Dark Lotus

Warrior
jag skulle hemskt gärna vilja att vild o bruksdjur kommer snart ut i bokform så man kan använda regulare djur o se vad en elefant har i bärförmåga tex.. x)

Poseur

Swashbuckler
Ja nu är det såhär att jag tycker precis som dom flesta i min spelgrupp att äventyrare vandrar.
Riddjur är ganska lamt om dom inte är "coola".
Sköldar, hjälm och nomotropi går också in här över saker som är skitbra men bara känns tråkigt/töntigt.

Dock betyder inte det att vi inte använder nämnda ting.

Men för att återgå till topic.
Det Ultimata riddjuret lär nog vara en elefant.
Den är LAGOMT uppseendeväckande och kan bära enorma mängder packning förutom ryttare. Kan tom bära två eller fler ryttare utan problem.
Annars är raunernas lite mindre ponnyliknande hästar mysiga.

Många har ju svarat att psedudrakar is the shit och jofan håller jag med. En horndrake eller heave skulle jag inte säga nej till, men det känns ändå så gjort och så "vanligt" att någon till och från har en sådan.
Fast det är bara en känsla jag har som SL; inget faktiskt.

Nej en lindorm vore något :gremgrin:

/poseur vill ha lindorm

Craygh

Swordsman
Få se, det där enorma havsvidundret, vad hette de nu igen? Är det lindormarna? En sån använde vi i alla fall en gång. En i spelgruppen var schaman, vi blev anfalna av pirater, lindormar har relativa psyken... tja, ni ser vartåt det lutar.