Nekromanti Ultimata sammansättningen av äventyrare?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Felaktig moderering

Ursäkt till framförallt Troberg och trådstartaren. Det här var en olycklig moderering och dessutom inte nödvändig. Det är inte OT, så fortsätt gärna diskutera.

Troberg

Sinister eater
Re: Felaktig moderering

Ursäkt till framförallt Troberg och trådstartaren. Det här var en olycklig moderering och dessutom inte nödvändig.
No problem, sånt händer. No hard feelings.

Troberg

Sinister eater
Re: Ta det lugnt

Den här diskussionen bör ni inte ha, framförallt inte här. Generell moderering på www.rollspel.nu-forumet och specifik moderering privat till mig.
Sorry, jag tog det här därför att jag tyckte att motiveringen faktiskt var inom trådens ämne (vad som gör min föreslagna grupp bra) och tillförde någonting.

G

Guest

Guest
Re: Limited Rage ett problem?

Nja, jag håller inte med dig. Jag menar att Fightern är en farligare klass i strid än Barbarian.

Även Wizards konstaterar ju att en Fighter som gått upp några levlar snabbt blir farligare än Barbarian, tack vare alla sina feats. Power Attack, Improved Critical, Cleave, Greater Cleave, m.fl gör Fightern till en fruktansvärt farlig antagonist i strid.

Men Barbarians är väldigt kul att spela!

G

Guest

Guest
Re: Ta fortsättningen på OT-forumet. Tack

Jag menar den optimala äventyrargruppen i allmänhet.

Vi som spelar D&D ofta vet ju precis vilka utmaningar en grupp vanligtvis ställs inför. Givetvis är strid och våld en stor del, men likväl finns det knep&knåp, magiska hinder, fällor, rollspelande/diplomati/luska ut information, m.m. Så det är inte bara att ta fram den bästa stridsgruppen. Då hade jag döpt tråden till "optimala stridsgruppen".

Kändes meningslöst definiera detta uppenbara, och även om du inte bryter mot min tråds ämne (OT) så har du ju i princip förlöjligat den med ditt inlägg (medvetet eller omedvetet).

Men det får moderatorerna avväga.

Troberg

Sinister eater
Re: Ta fortsättningen på OT-forumet. Tack

Vi som spelar D&D ofta vet ju precis vilka utmaningar en grupp vanligtvis ställs inför. Givetvis är strid och våld en stor del, men likväl finns det knep&knåp, magiska hinder, fällor, rollspelande/diplomati/luska ut information, m.m. Så det är inte bara att ta fram den bästa stridsgruppen. Då hade jag döpt tråden till "optimala stridsgruppen".
Kändes meningslöst definiera detta uppenbara, och även om du inte bryter mot min tråds ämne (OT) så har du ju i princip förlöjligat den med ditt inlägg (medvetet eller omedvetet).
Tråkigt att du uppfattade det så, det var inte min mening. Jag avsåg bara att peka på alternativa spelstilar och andra sorters utmaningar. Det är väldigt lätt att glömma sådant när man optimerar och missa att man spelar för att ha kul i första hand, inte för att klara de klassiska spelproblemen. Gör man underhållningen till högsta prioritet så kommer automatiskt också definitionen av vad en optimering är att ändras.

Dimfrost

Special Circumstances
Jag är inte så bra på reglerna, men den här gruppen borde i alla fall vara hyfsat heltäckande. Och cool. :gremgrin:

Warforged Fighter
Gnome Artificer
Halfling Paladin
Shifter Ranger
Kalashtar Soulknife
Half-elf Cleric

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
Nu ännu mer ultimat: med psioniska robotar

Ett försök till:

Warforged Psychic Warrior
Gnome Artificer
Halfling Paladin
Changeling Rogue
Half-orc Monk
Shifter Druid

Gruppen är optad för två ändamål: mångsidighet och coolhet. :gremcool:

/Dimfrost

G

Guest

Guest
Mycket intressant grupp!

Jag skulle gärna vilja höra dig beskriva de olika karaktärernas roll i gruppen. Vad är respektives uppgift? Vad är varje enskild PC bra/dålig på? Hur ser marschordningen ut?

G

Guest

Guest
Re: Nu ännu mer ultimat: med psioniska robotar

Halfling Paladin?.....

Hmmm.....Jag tycks mig minnas en lång och tuff diskussion om den kombon...

Vore kul höra hur du motiverar den "guben" (bakgrundshistoria, hur kunde en halfling bli Paladin, etc...)

Feliath

Swashbuckler
Varför skulle han behöva motivera den?

I standard-D&D är det precis lika vanligt och normalt som att en människa »kunde« bli fighter. Avkräver du spelare som gör Human Fighters en motivering också?

I Eberron, som det här bandet uppenbarligen tillhör, passar halflings också ovanligt bra som paladiner rent regelmässigt, i och med att deras dinosaurieriddjur kan användas som Special Mounts.

Jag förstår inte alls varför det skulle vara något anmärkningsvärt med just det här.

/Feliath - o ostron från prärien

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Nu ännu mer ultimat: med psioniska robotar

Precis som Feliath skrev så är Halfling Paladins ruskigt coola i Eberron eftersom de rider på dinosaurier. :gremgrin:

Poängen med båda grupperna var lite att få med så mycket eberronkänsla som möjligt. Egentligen borde jag kanske ha haft en Elf Cleric, eftersom alverna dyrkar odöda förfäder och är allmänt häftiga, men å andra sidan ser det så tråkigt ut med bara "Elf Cleric" i listan. :gremsmile:

(Den första gruppen var väl lite mindre genomtänkt, men warforgeden slåss, paladinen slåss och förhandlar, artificern funkar som magiker (eftersom så mycket magi är artefakter i Eberron), rangern har hand om vildmarksgrejerna, soulknifen är rogue och backupmagiker, clericen helar. Inte så originellt, liksom.)

/Dimfrost