Basse i Dune said:Tidig tand tyder på att förrädaren är säker på sitt drag.
Borde den som fått tanden installerad berätta det? Eller inte berätta det?
Basse i Maskeraden said:Kul! Spännande mekanik!
Min första tanke är att vi vill vara noga med vem som lägger första rösten och att server lite trixigt att veta antalet ulvar eftersom Genesis inte berättar fraktionstillhörighetpå de mördade.
Jag skulle gärna se helt vanligt jäkla varulvsspel och att vi är så transparenta vi kan runt spelet. Nej, jag vill inte att siare och väktare ska outa sig , men jag föreslår att vi ska resonera om hur vi ser på andra hela tiden.
Sedan så hoppas jag på att R1 blir en runda för vi får mycket information om så många som möjligt, så vi nästa runda har så bra förutsättningar som möjligt.
Röst: @sodmi
basse i fight club said:Jaha, intensiv dag med handledning och schemaläggning. Verkar vara ett småknrpigt upplägg - jag skulle önska att vi diskuterar alternativ till drev INNAN drevkandidaterna blir ”officiella” och röstningsstatistik.
....och Mr Ulv-starten är ju typ identisk med denna Stor rödpoäng till Basse!Basse i Mäster ulf said:Kul att vara igång!
Jag håller med ovanstående om att mängden information kan göra det svårare för byn. Samtidigt är det ändå bättre att ha något att analysera än inget så jag hoppas att folk inte tar en stor informationsmängd som argument för att låta bli att skriva. Men vi kan ju anstränga oss för att skriva koncist och precist.
Mina tankar just nu:
Vinna eller försvinna
Jag vill vinna genom att knäcka Mäster ulv med ev kumpaner. För mig är det överordnat. Jag är war as sport här, och tycker att det är osolidariskt att vilja "ha kul" mer än att man vill vinna.
Låt duktiga spelare analysera spelupplägget
Jag vill helst se rutinerade rävar och intelligenta spelmakare analysera spelupplägget tidigt. Av två skäl: 1) jag vill förstå spelupplägget med hjälp av smartare hjärnor än min egen och hur vi kan utnyttja det till vår fördel och 2) jag vill så snart det är möjligt få en känsla för om de rutinerade och smarta är bybor. Det betyder inte att våra kära nykomlingar ska betraktas som oskyldiga – tyvärr är ni lika misstänkta som alla andra så här i början och jag vill inte vara alltför sentimental (se ovan). Däremot handlar det om att snabbt förstå om en sådan som @Konrad Konvalj @Waterhouse eller @Impetigo är ulvar.
Vanligt varulvsspel vinner i längden
Låt oss spela som vanligt tills vi bättre förstår och kan utnyttja speluppläggets effekter och funktioner. Rösta med motiveringar. Ta ställning. Tala om hur du ser på de andra i spel. Ulvar röstar inte på varandra om de inte måste och de brukar ofta ha beröringsskräck, särskilt ovana ulvar.
Till sist en röst för att börja jobba:
Röst: @Konrad Konvalj
Hur menar du att du ska spela med ombud? Är det något sorts skämt eller handlar det om särskilda omständigheter? Förklara dig! Jag vill veta om det är så att rollspel.nu är blockat, du inte kan vara med så mycket egentligen, eller något annat. Just nu skapar det osäkerhet från en av varulvsspelscommunityts mest erfarna spelare!
HÄRLIGT ATT VARA IGÅNG!
Försnack
Har väntat länge på det här känns det som! Ok, jag kommer vara på facklig utbildning på Villa Lovik (googla!) 16-18/4, men tänker absolut vara med så mycket jag hinner och kan. Bra, klassiskt och stilrent upplägg @Hägerstrand så cred till dig redan nu! Bra design!
Spelsnack
Jag förväntar mig att alla delar med sig av sina tankar om vilka de hade valt om de fått chansen att bygga ett lag. Ja, det kaske inte är särskilt hård data, men kan visa sig väldigt användbar i framtiden. Därför blir jag lite avogt inställd direkt till @Anthrox som i min läsning (ja, jag kan ha fel) verkar tycka att det inte ger så mycket? @Anthrox får gärna utveckla tankarna där.
Jag säger inget om siaren så har jag inget sagt. (Tycker att det är en bra strategi just nu)
Mitt lag om jag hade fått välja
Ja, jag hade ju väldigt gärna knutit till mig mina goa' kompisar från förr: @Octagonal @Waterhouse och jag blir ju ett superlag i sådana här spel. @Vimes och @Xyas vore också kul att jobba med. @Sidd är ju en favorit!
...men min föredragna inställning, både om jag är ulv och ska välja nattmordsoffer och om jag får bygga ihop ett varulvslag är att fucka med logiken. @RasmusL är skicklig men är lite för s(p)exig för att kunna hålla sig i skuggorna, @Impetigo och @Anthrox för bra och självklara mål.
Jag hade valt två av @Andersson @Brynolf @fjodorsenuba. Mina orders hade varit att ligga lågt, för att sedan börja spinna på konspirationsteorier där någon av höjdarna förstås satt ihop ett Dream Team. Jag skulle vilja spela lite low key, försöka jobba upp paranoia i byn och därefter dra sig tillbaka. Vi får väl se hur ulvlaget tänkte.
Tillsvidare röstar jag på @Andersson eftersom hans oerhört slöa röst kräver mer! Varför skulle det vara så dumt att föröska spekulra hur FBI har tänkt? (jag tycker att alla som inte vill redovisa hur de tönkt är skumma och uppmanar er andra capos att pressa dem som inte vill vinbäga!) Utveckla dina tankar @Andersson !
Röst: @Andersson