Nekromanti Umeådag 16/12 i Linköping

Lindenius

Swashbuckler
Hej alla Linköpingare. Visserligen har ni ju nyss glöggat tillsammans, men jag undrar om det finns några av er som fortfarande har ork att fira Umeådagen (fredagen) den 16 december. Den går till så att man träffar en godtycklig Umeå-forumit på besök i Linköping och fikar, spelar och har kul fram till kvällen.

What say ye?

//erik. godtycklig Umeåforumit.

Olle Linge

Snigel
Jag kan inte lova bort min kropp och själ på kvällen, men nog ska jag kunna sälja mig under eftermiddagen. Vilka tider pratar vi om? Det är bra om vi kan hitta någonstans att vara som inte är hemma hos mig. Om vi inte kan övertyga Alva om att det är en bra idé. Inte helt omöjligt.. hm...

thark

Hero
Fika, spela spel och ha kul låter alltid roande för min del, och jag kan väl vid behov t o m tänka mig att agera gracious host igen. (Inte för inte flyttade jag till större lägenhet främst för att ha plats att spela spel i den...)

Lindenius

Swashbuckler
Tider och sånt

Typ från 10.30-11.00-ish (ska åka bil från Huskvarna på morgonen) till 20.00-ish. Jag kan också tänka mig att stanna längre, men då måste det ordna sig med bussar och dylikt.

Övertyga Alva? Hon är fyra bast och ska stanna hemma hos mormor och morfar. Jag tror inte hon har så mycket att säga om saken.

//erik. är helt övertygad om att det är samma Alva han pratar om som Snigel

Feuflux

omjonasson.se
Re: Tider och sånt

Jag kan väl säga tvärtemot Snigel. Kvällen bör vara lugn men jag kommer troligtvis att vara upptagen med seriösa grejer på dagen. Jag vet helt enkelt inte hur dagen kommer att se ut och vågar inte lova saker. Men att träffa ännu en galen forumit låter ju väldigt kul så nånting ska väl gå att fixa. :gremsmile:

Dimfrost

Special Circumstances

Jag kan nog tänka mig att dyka upp, fast inte förrän 12-13 nångång. Med reservation för ändringar. Fast att träffa en lindenius skulle ju vara kul. :gremlaugh:

/Dimfrost

walium

Ganska töntig, faktiskt

Lite väl tidigt för min del, men om ni ordnar ett ställe att vara på (till exempel hos thark som bor extremt nära mig) så försöker jag gärna titta in under eftermiddagen.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member

Jag är upptagen under dagen, med framåt slutet av eftermiddagen vill jag säkert vara med och spela något.

/tobias

Lindenius

Swashbuckler
Formalia

Jaha... då återstår väl den knepigaste frågan. Hur hittar vi varandra?
Ska vi köra med nejlika i knapphålet, tallbarr i näsan eller mistel under granen?

Någonstans i centrala Linköping. Inte centrala Linköping. Etc...

//erik. med reservation för åkommor

thark

Hero
Re: Formalia

Ska vi vara hos mig kan ju folk helt enkelt dyka upp här när det börjar bli dags, övriga torde hitta. (Varning dock för att jag har dåligt med vettiga spel, så den som dyker upp först bör ha något med sig.)

Jag har ingen aning om du hittar öht i Linköping, men klarar du att ta dig till Ryds Centrum kan jag kanske möta upp där. (Med bil bör det inte vara speciellt komplicerat om du kommer från Smålandshållet, dock är jag extremt dålig på att ge färdbeskrivningar. :))

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Spel och sånt [ant]

Casca...vadå?
Carcassonne är ett väldigt populärt brädspel där man lägger ut brickor som ska bilda städer och vägar. Jag har spelat det så mycket att jag borde tröttna på det, men gör det märkligt nog aldrig.

/tobias

thark

Hero
Carcassonne (OT?)

Det trevligaste med det är att det är ett spel där all information är fullt öppen, något jag alltid uppskattat (i likhet med t ex Go eller Diplomacy, även om brickdragningen i Carcassonne ändå ger lite mer slumpmoment än något av de exemplen). (Sen är jag iofs kass på det ändå, men men.)

Boardgamegeek-sida.

Rising

Vila i frid
Re: Carcassonne (OT?)

Det trevligaste med det är att det är ett spel där all information är fullt öppen, något jag alltid uppskattat (i likhet med t ex Go eller Diplomacy
Hur definierar du "öppen"? För jag tycker att diplomacy är just ett "dolt" spel, där man gör sina drag i smyg och kan lura varandra, precis som i poker. Jag antar att du menar något med slumpmässighet, men då får jag ändå inte ihop det. Jag är mycket nyfiken.

thark

Hero
Öppna spel (OT?)

Jag menar att hela brädet är fullt synligt för alla deltagare och man har inte t ex några hemliga kort i händerna. (De flesta spel har ju ändå någon form av resurs som inte motspelarna får se.)

Visst, dragen är hemliga fram tills man gör dem, men informationen man baserar dem på är det inte... förutom allt privat käbblande som... ehm... okej, Dip var väl kanske inte det allra bästa möjliga exempel, men jag ville ha något mer brädspeligt brädspel istället för att säga "Schack" och kom inte på något bättre. (Men det måste ju finnas massor.)

(EDIT) Och nej, det behöver inte ha så mycket med slump att göra. Fia med knuff är ju fullständigt öppet informationsmässigt. Däremot är det ändå tråkigt eftersom man inte gör så mycket med informationen. :)

Rising

Vila i frid
Okej, då är jag med (NT)

Dip var väl kanske inte det allra bästa möjliga exempel, men jag ville ha något mer brädspeligt brädspel istället för att säga "Schack" och kom inte på något bättre. (Men det måste ju finnas massor.)
Jo... erm... äh, jag kommer inte heller på något riktigt bra exempel. Knizia's Kingdoms, kanske. Men jag fattar vad du menar, iaf.

Lindenius

Swashbuckler
The Path of the Thark

Har inte varit i Ryds centrum, men det ska nog gå bra att hitta dit så länge det finns soppa i bilen. Jag PM:ar dig om detaljer som till exempel mobilnummer så kan du och jag komma överens om exakt tidpunkt, hemliga handlslag och sådant.

//erik. ska åka bil 100 mil i morgon med tre barn. äcksajting

thark

Hero
Re: The Path of the Thark

Vid behov finns jag om inte annat i telefonkatalogen (eller t ex hitta.se), och hemtelefonen är vidarekopplad till mobilen.

Lindenius

Swashbuckler
Okelido then

How about

11.00 -ish på Ryds centrum
Jag kommer vara den långa kortklippta killen med svart jacka.

//erik. finns också telifonelikatalogigen