Nekromanti Umeådag 16/12 i Linköping

thark

Hero
Folk?

Några ytterligare intressenter?

(EDIT)
Dimfrost sa 12-13, övriga i tråden verkar mestadels inte bli tillgängliga förrän något senare. Sen är vi ju en hel hög här i "byn" som inte uttalat sig, ingen mer som vill ta chansen att klå vår exotiske besökare norrifrån i något spel? :)

(Jag skulle fö kunna tänka mig att bjuda in någon av mina ordinära spelkamrater om det inte är någon som motsäger sig våldsamt mot att uppblanda WRNU-rasrenheten eller det verkar som vi blir för många.)

Tyr

Hero
Re: Folk?

Jag kan tänka mig titta förbi. Med reservation för att jag orkar stiga upp i tid för att ta mig till Ryds Centrum vid 11, alternativt att jag hittar tillbaka till din lägenhet överhuvudtaget. :gremsmile:

Feuflux

omjonasson.se

Just nu är min ledighetsstatus "kaos, vet inte alls" så... jag vet inte alls. Hoppas kunna svänga förbi men vet inte alls hur sent det blir.

Dimfrost

Special Circumstances

Det lär bli mer 13 än 12, om man säger så; eventuellt även något senare. Annat folk tycks kunna dyka upp någon timme senare eller så.

/Dimfrost

Dimfrost

Special Circumstances
Tyvärr försening

Jag måste tyvärr meddela att jag kommer först lite senare, vid 15-16 sådär. Hoppas att ni inte känner er alltför ensamma.

/Dimfrost

Lindenius

Swashbuckler
Tack och puss!

Det var jättekul att träffa er alla! Carcassone var kul (kan ju bli något att införskaffa i framtiden) fast poängräkningen hann jag inte rikigt lära mig göra lika snabbt som ni. Space Beans var... en enda röra, fast på ett positivt sätt. Once upon a Time var kul, trots den där jätten som var förbannad att slänga tomma krukor i öknen.

Munchking var jätteroligt... hahahaha... vilka roliga kort! Verkligen.

//erik. hoppas kunna återkomma någon vacker dag. Alternativt att alla Linköpingsbor dyker upp i Umeå.

Feuflux

omjonasson.se
Varsågodtal

Tror jag dök upp klockan 17 eller något åt det hållet, hunnit glömma det vid det här laget... Då satt iaf hedersgästen (Lindenius alltså) och lirade Carcassonne med Gurgeh, Dimfrost och husvärden thark. Med min enorma känsla för timing kom jag precis då partiet tog slut. Lindenius kom sist men det skulle visa sig att han skulle spöa oss alla i spel senare...

Jag lyckades få hela gänget till att acceptera Munchkin som nästa spel. Fullt förberedd på att åtminstone Dimfrost skulle gnälla sig igenom hela partiet satte vi igång. Walium dök upp precis då, bra känsla för timing han med. Gick bra för mig och jag vann även om det sista monstret gavs gratis så att spelet skulle ta slut. :gremlaugh: Mest dramatisk ögonblick var då Lindenius och jag slogs mot ett fetingmonster som alla övriga boostade med kort... vi dog med fasligt liten marginal.

Sedan blev det space beans. Helcharmigt spel. Gick rätt bra även om Lindenius här inledde sin spelvinnarserie. Gurgeh hade åkt hem och ersatts av Snigel.

Sen blev det tre partier Once Upon a Time. Alla vanns av småbarnspappan. Av stolthetsskäl tänker jag skylla på ett underlättar att ha småkids när man spelar ouat. För han kan ju inte spöa oss annars....

Sedan smet jag strategiskt hem för att undvika carcassone. :gremsmile:
Var jättetrött, men idag fick jag sova till halv tolv så nu är jag i toppform igen.

thark

Hero
Re: Varsågodtal

Sedan smet jag strategiskt hem för att undvika carcassone.
Det kan tilläggas att Lindenius även vann det partiet, efter att ha fått in någon löjligt stor summa (40+ poäng?) på bönder. :)

Lindenius

Swashbuckler
Jaha... nänä...

Jag förstår... låt mig inte leva i min glädjerusiga fantasivärld, utan ta ned mig på jorden bara. Jag tar inte illa upp... :gremfrown:

//erik. trodde han var nåt