Varsågodtal
Tror jag dök upp klockan 17 eller något åt det hållet, hunnit glömma det vid det här laget... Då satt iaf hedersgästen (Lindenius alltså) och lirade Carcassonne med Gurgeh, Dimfrost och husvärden thark. Med min enorma känsla för timing kom jag precis då partiet tog slut. Lindenius kom sist men det skulle visa sig att han skulle spöa oss alla i spel senare...
Jag lyckades få hela gänget till att acceptera Munchkin som nästa spel. Fullt förberedd på att åtminstone Dimfrost skulle gnälla sig igenom hela partiet satte vi igång. Walium dök upp precis då, bra känsla för timing han med. Gick bra för mig och jag vann även om det sista monstret gavs gratis så att spelet skulle ta slut.
Mest dramatisk ögonblick var då Lindenius och jag slogs mot ett fetingmonster som alla övriga boostade med kort... vi dog med fasligt liten marginal.
Sedan blev det space beans. Helcharmigt spel. Gick rätt bra även om Lindenius här inledde sin spelvinnarserie. Gurgeh hade åkt hem och ersatts av Snigel.
Sen blev det tre partier Once Upon a Time. Alla vanns av småbarnspappan. Av stolthetsskäl tänker jag skylla på ett underlättar att ha småkids när man spelar ouat. För han kan ju inte spöa oss annars....
Sedan smet jag strategiskt hem för att undvika carcassone.
Var jättetrött, men idag fick jag sova till halv tolv så nu är jag i toppform igen.