Nekromanti Undantagstillståndet hävt

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag har hävt det undantagstillstånd jag utlyste härförleden.

Det innebär förstås inte att det är fritt fram att vara otrevlig. De normala forumreglerna gäller som vanligt.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Varför det? Det har ju funkat hur bra som helst på forumet sedan du utlyste det.

Mogger

Hipsteranka
Vitulv said:
Varför det? Det har ju funkat hur bra som helst på forumet sedan du utlyste det.
Det blev för trevligt? :gremwink:

Edit: Kände inte till undantagstillståndet, men som Anth gillar stämningen på senaste tiden.

anth

Vetefan
Vän av ordning said:

Det innebär förstås inte att det är fritt fram att vara otrevlig. De normala forumreglerna gäller som vanligt.
Har vi haft undantagstillstånd? :gremshocked:
Det har jag fullständigt missat - men det HAR varit lugnare på forumet nu när jag tänker efter. :gremsmile:

Möller

Hubert Hortlax
Jag kan tycka att det är vettigt. Att vara trevlig är inte ens underförstått i de vanliga reglerna, det är rätt tydligt. Men jag hoppas att redaktörskåren fortsätter att slå ner hårt men framförallt snabbt på syndare.

solvebring

Superhero
Det är trevligt att det är borttaget - om nu det är ett tecken på att vi skött oss bra en tid?

Förövrigt hoppas jag att det inte behövs igen, för som Möller skriver talar de vanliga reglerna och riktlinjerna rätt tydligt för vad som är okej och inte. Sedan tycker jag att det bara är trist att folk ens ska behöva sådana regler - ska det vara så svårt att vara trevlig, menar jag. Trots allt, jag vill inte att folk ska vara otrevliga och taskiga mot mig, så om jag då tänker ett pyttesteg längre, säger det att jag inte borde vara taskig mot någon annan.

Kort sagt, hoppas att det flyter på med god stämning framöver. Redaktionen har förövrigt allt mitt stöd i sitt arbete. Stort tack till dem!

... solvebring som skrivit rätt mycket i Risings minnessida på Facebook och då minns att han i Rising-tråden lovade att bli en trevligare forumit. Saker sker plötsligt här i världen så varför inte vara en schysst typ under den tid man har. Trots allt betyder forumet mycket för mig och just därför vill jag att det ska vara en plats där vi alla kan trivas och ha det skoj tillsammans. Game on!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Kan någon tala om för mig (och tydligtvis en hel del andra) vad det här undantagstillståndet var?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Robert Jonsson said:
Kan någon tala om för mig (och tydligtvis en hel del andra) vad det här undantagstillståndet var?
"Var snäll, annars åker du ut en vecka".

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Aha. Ja, då får jag nog säga att det var tråkigt att se det försvinna. :gremfrown:

Tack för förklaringen krank!

Telash

Swordsman
Det var ett undantagstillstånd. Det var alltså förutbestämt att den skulle försvinna. Därmed inte sagt att man inte kan göra en ny permanent regel.