Nu skall vi se... 24 rares kombinerat med Murphys lag... Strax under 40...?
Men du borde få en hel del Gold dwarf soldiers till ditt band på köpet.
Själv gillar jag Dark Naga och Wizard tactician bäst om man bortser från alla de rares som man ändå inte kommer att få. Det är bara att ställa in sig på Dromite Wilder, Xen’Drik Champion och andra halvkassa typer. Men jag vill ha en Iron golem!
Väldigt mycket LG ser jag. Blir väl till att köpa en booster när det kommer och hoppas på att turen håller i sig. Eller att jag i alla fall får något som jag kan byta bort.
Och för de som faktiskt bryr sig om hur gubbarna ser ut också: en lista med både bilder och stats (förutom någon enstaka som man kan kolla upp i den andra listan).
Bra: Rikka, Dark Naga, Justicator, Duergar Champion, Balor, Helmed Horror, Death Slaad, Hunched Giant...
Coola: Balor, Grey Render, Elminster (rökrock och pipa på slagfältet!), Half-Fiend Ogre, Mounted Drow Patrol, Iron Golem
Vad tusan är det jag missar med Justicator? Jag såg någon tala sig varm över den på MaxMinis också, men jag är inte imponerad av den... Jag tycker t.ex. Helmed Horror är mycket bättre. Är LG så svältfödda på killar som slår någorlunda hårt?
Jag vet inte, det är nog mest för att det är en LG-fighter som är bra på det mesta utan någon direkt nackdel: ok speed, hp, ac, skada, bra attackbonus, flight. Inte som en ersättning för Justice Archons utan som ett komplement tror jag.
Tja, kanske. Den är absolut inte dålig. Vi får låta tiden visa hur bra den är.
Här är i alla fall min "top 5" från Underdark:
#5 Wizard tactician - Vet inte hur bra han är egentligen, men jag gillar den skarpt.
#4 Hunched Giant - Det närmaste en Ogre ravager vi kommer med nyare gubbar.
#3 Dark Naga - Cool CE kombinerat med två saftiga Blixt-linjer kan inte vara fel.
#2 Iron golem - Makalöst hård och inte alltför dyr. Skulle vara nr 1 om den inte varit så långsam.
#1 Helmed horror - 95 fearless HP med AC 22 och Level 10. Lägg därtill immunitet mot flera tunga skadespells och vi har en tung kille.
Elminister och Rikka borde kanske ha varit med... Och Duergar Champion. Åsså Githzerai Monk förståss.
Jag vet inte vad jag vill ha på min lista, men jag är helt säkert på att Rikka skulle vara med där. Det känns som att hon är bästa figuren i setet, tror jag. Och jag är fortfarande inte säker på att Helmed Horror inte är sämre än Justicator. (Horrorn gör 5 skada mot Justice Archons om de är nära en Couatl, 10 mot Red Samurais etc.)
Håller med i mångt och mycket om Rikka. Det är en gubbe som tvingar motståndaren att ändra spelstil och sådana är alltid läskiga, framför allt när de kostar tillräckligt lite för att spela. Däremot gör hennes låga level och det faktum att hon allt som oftast är out of command henne lite riskabel att spela. Lite samma känsla som Steel predator, fast med lägre kostnad (och därmed mycket bättre).
Att Helmed Horror inte har något magic weapon är ett irriterande problem faktiskt. Det känns lite som om de kunde ha struntat i bågen och gett honom ett magiskt vapen i stället. Men man får väl stoppa in en Dark moon monk för att fixa det.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.