Hej!
Behöver lite tips och allmänt pepp...
Efter åratal av indie- och improvisationsspel så ska jag inom kort spelleda en traddig kampanj igen, nämligen Undergångens arvtagare. Det känns spännande som fan och ganska nervöst. Gruppen är vana vid traddiga kampanjer och äventyr, så det är ok. Vi kör klart en CoC-kampanj nu , och ska troligtvis därefter växla över till Undergångens arvtagare.
Jag har en hel hög frågor men jag börjar med dessa:
1. Någon som har erfarenhet av att köra kampanjen med Version Noll? Funkar det ihop? V0 verkar ju ha rätt mycket Övertygelser och sådant, passar det med kampanjen?
2. Jag har bara läst i Pirit än så länge (och bläddrat lite i de andra två böckerna) och förstått att man ska vara "äventyrare" som tar uppdrag för pengar. Känns rätt trist- jag skulle vilja ha en annan vinkel så att gruppen själva vill driva framåt, inta bara deras arbetsgivare. Samtidigt är det svårt att veta vad som passar in i kampanjen. Några tankar jag har är att de skulle kunna vara en grupp hemliga agenter, en grupp utsända av en adelssläkte som vill ta makten i landet, ja, längre än så kommer jag inte.
Vad har varit er "take" på kampanjen?
3. Några tips på hur man klipper bort och lägger till grejer i äventyren? Det första äventyret i Pirit verkar ganska långt och inte så kul. Samtidigt vill man inte klippa bort saker som är asviktiga i tredje delen- och plöja alla tre böckerna pallar jag bara inte...
4. Skulle vilja köra en AW- first session i Pirit som inledning, men det känns rätt svårt, någon tanke?
5. Vad är det bästa med kampanjen? Vad ska man sikta in sig på?
/ Nils
Behöver lite tips och allmänt pepp...
Efter åratal av indie- och improvisationsspel så ska jag inom kort spelleda en traddig kampanj igen, nämligen Undergångens arvtagare. Det känns spännande som fan och ganska nervöst. Gruppen är vana vid traddiga kampanjer och äventyr, så det är ok. Vi kör klart en CoC-kampanj nu , och ska troligtvis därefter växla över till Undergångens arvtagare.
Jag har en hel hög frågor men jag börjar med dessa:
1. Någon som har erfarenhet av att köra kampanjen med Version Noll? Funkar det ihop? V0 verkar ju ha rätt mycket Övertygelser och sådant, passar det med kampanjen?
2. Jag har bara läst i Pirit än så länge (och bläddrat lite i de andra två böckerna) och förstått att man ska vara "äventyrare" som tar uppdrag för pengar. Känns rätt trist- jag skulle vilja ha en annan vinkel så att gruppen själva vill driva framåt, inta bara deras arbetsgivare. Samtidigt är det svårt att veta vad som passar in i kampanjen. Några tankar jag har är att de skulle kunna vara en grupp hemliga agenter, en grupp utsända av en adelssläkte som vill ta makten i landet, ja, längre än så kommer jag inte.
Vad har varit er "take" på kampanjen?
3. Några tips på hur man klipper bort och lägger till grejer i äventyren? Det första äventyret i Pirit verkar ganska långt och inte så kul. Samtidigt vill man inte klippa bort saker som är asviktiga i tredje delen- och plöja alla tre böckerna pallar jag bara inte...
4. Skulle vilja köra en AW- first session i Pirit som inledning, men det känns rätt svårt, någon tanke?
5. Vad är det bästa med kampanjen? Vad ska man sikta in sig på?
/ Nils