Nekromanti Undrar om en sak

BuD

Veteran
Jag undrar hur hastigheten ändras med rustning. Jag vet att man springer slöare om man inte klarar rustningens vikt mot din bärförmåga, men även om du klara det så måste det ändras för man springer ju slöare men hur mycket undrar jag... hoppas att ni fattar vad jag försöker säga /images/icons/tongue.gif

Bela

Warrior
Det går troligen bara marginelt långsamare, men det blir jobbigare att springa vilket begränsar den totala sträckan. På kortare distanser så borde en rustning inte innebära några större problem för löparen.

Bela

BuD

Veteran
men om man spurtar i en rustning så är det fan jobbigare än att spurta utan rustning oavsett om det bara e en meter... Så det borde ju göra en större skildnad tycker jag

Krille

Super Moderator
"Jag undrar hur hastigheten ändras med rustning. Jag vet att man springer slöare om man inte klarar rustningens vikt mot din bärförmåga, men även om du klara det så måste det ändras för man springer ju slöare men hur mycket undrar jag..."

Om rustningen gör att belastningen överskrider bärförmågan så sänks hastigheten enligt denna. Dessutom får du utmattning i högre takt. Regler om detta finns i Eon.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Bela

Warrior
Precis! Det blir jobbigare, men på korta sträcker så är fartskillnaden försumbar rent regeltekniskt. På längre sträcker så ökar utmattningen vilket ger en lägre hastighet.

Bela

Evil Peter

Hero
Jag undrar hur hastigheten ändras med rustning. Jag vet att man springer slöare om man inte klarar rustningens vikt mot din bärförmåga, men även om du klara det så måste det ändras för man springer ju slöare men hur mycket undrar jag

Hastigheten ändras inte i Eon om rustningen inte överskrider bärförmågan. Lite orealistiskt med tanke på att t.ex. Maurice Green skulle komma tvärsist i en juniortävling om han var tvungen att springa i helrustning. Med tanke på hur vältränad han är skulle rustningen inte överskrida hans bärförmåga i Eons regelverk. Nu behöver ju allt inte vara jätterealistiskt i rollspel och SL får väl bedöma från fall till fall hur mycket saktare det går om det behövs.

C

miniHulan

Veteran
Du kan fortfarande springa lika fort, men du får ta i något mer, o får därför mer utmattning än vanligt...och det inbär alltså att spurtsträckan blir kortare....men även accelerationen blir slöare!

Lord Samuel

Warrior
Jag tror att han menar att även om rustningens belastning inte gör att bärförmågan överskrids så borde rörelsehastigheten ändras. Varför skulle annars friidrottare springa i trikåer???

Daak

Veteran
tror du att du kan springa fort i en stor jäkla metallrustning bara för att du orkar ha den på dig eller?